Cégvilág

A reklámpiacot is megrágcsálta a koronavírus-járvány

A járvány okozta válság a teljes kommunikáció iparágra is erősen negatív hatást gyakorolt.

A hirdetők összességében 401,9 milliárd forintot fordítottak reklámozásra Magyarországon tavaly, ami 15,8 százalékkal volt kevesebb, mint 2019-ben, a médiába befolyó reklámbevétel 240 milliárd forint volt, 2,8 százalékkal csökkent az előző évihez képest – közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), társszövetségeivel és partnereivel közös csütörtöki közleményében.

A tavaly márciusban kezdődött koronavírus-válság a teljes kommunikáció iparágra is erősen negatív hatást gyakorolt, legmarkánsabban a második negyedévben. A nyári nyitás és az év végi kevésbé korlátozó gazdasági körülmények ellenére sem tudott a piac magára találni – fejtette ki a közleményben Gulyás János, az MRSZ elnöke.

Az elmúlt öt évben a média sorrendjében nem történt változás, a legnagyobb szeletet (44,7 százalék) továbbra is a digitális terület hasítja ki a reklámbevételekből, a második helyen a televízió áll (26,7 százalék), a harmadik helyet pedig a sajtó foglalja el (15,4 százalék).

Fotó: Shutterstock

Csaknem minden médiaszegmens reklámbevételei jelentősen csökkentek 2020-ban.

  • A legnagyobb, 59 százalékos esést a mozi szenvedte el, mert egyértelműen ez a korlátozások által az egyik legérintettebb piaci terület.
  • A második legnagyobb, 11 százalékos csökkenést a rádiós piacon tapasztalták.
  • A sajtó reklámbevételei 10,6,
  • a közterületi reklám bevételei 10,2,
  • a televízióé 3,8 százalékkal mérséklődtek.
  • Egyedül a digitális reklámpiacon következett be enyhébb növekedés. A digitális média az előző évekhez képest megtorpanó mértékben, de 5,5 százalékos növekedést tudott felmutatni.

    Magyar Reklámszövetség reklám digitális reklámpiac kommunikáció hirdetes
    Kapcsolódó cikkek