Cégvilág

Telematikai szolgáltatással erősít az AKH

A világ egyik vezető telematikai cégével, a Bridgestone-leány Webfleettel működik együtt az Abroncs Kereskedőház, amely a tavalyi tíz százalék körüli visszaesés után az idén egyelőre három-öt százalékos növekedést érzékel az abroncspiacon.

Telematikai szolgáltatással bővítette flottaüzletágát az Abroncs Kereskedőház (AKH)

– közölte a Világgazdasággal Pollák Péter, a társaság vezérigazgató-helyettese. A háttérben az áll, hogy az AKH-t stratégiai partnerség köti a Bridgestone gumiabroncsgyártóhoz, amelynek leányvállalata, a Webfleet Solutions a világ egyik vezető, telematikai megoldásokat biztosító szolgáltatója. A régióban terjeszkedő Webfleet a TomTom felvásárlását követően kereste meg a flottapiac hazai éllovasát, az Abroncs Kereskedőházat, amely a telematikai szolgáltatásokat immár partnercégként értékesíti a magyar piacon a személyautóktól a teherszállító járművekig.

Pollák Péter kiemelte, hogy ez egy új terület a számukra, igaz, az utóbbi négy-öt évben már számos saját fejlesztésben megmutatkozott az elköteleződésük a digitalizáció és az innováció iránt.

A vezetéstámogató rendszerek és a hatékonyságot növelő megoldások hozzájárulnak ahhoz, hogy az ügyfeleink biztonságban közlekedjenek

– tette hozzá a vezérigazgató-helyettes, megjegyezve, hogy ez a szolgáltatás a tevékenységük diverzifikálására is alkalmas. Úgy látja, a hatékonyság javulásával az előfizetés akár fél éven belül megtérülhet. Mivel ráadásul egy nyílt rendszerről van szó, amelyben az összes adat hozzáférhető és integrálható, hosszabb távon a környezetvédelmi célok is könnyebben elérhetők a preferált útvonalak, vezetési szokások és fogyasztási adatok elemzésével.

Pollák Péter
Fotó: Kőhalmi Péter / Figyelő

Ami a tágabb képet illeti, a – kapcsolt vállalkozásaival együtt – csaknem 30 milliárd forintos éves forgalmat lebonyolító AKH a körülményekhez képest elégedett azzal, hogy az előzetes adatok szerint alig több mint 10 százalékkal esett vissza tavaly az árbevétele, hiszen az abroncspiacon számos nagy gyártónak akár 20-30 százalékos mínusszal kellett szembenéznie.

A bevételek csökkenése racionalizálást is hozott magával. Miután begyűrűzött a járvány, felgyorsítottuk azokat a beruházásainkat, amelyek a szervizek és az ellátási lánc hatékonyságát javították vagy a digitalizáció révén növelték a biztonságot, a fogyasztói élményt

– idézte fel a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte, hogy míg a korábbi években a forgalom nőtt, az árrés pedig csökkent, addig a múlt évben ezen a téren fordított korrekció történt.

Az idei részeredményeket tekintve egyelőre 3-5 százalékos növekedésről számolt be Pollák Péter. Ez annak fényében becsülendő, hogy egyre kevesebben és később szerelnek át, miközben tovább nőtt a négy évszakos abroncsok népszerűsége, igaz, az utóbbiak részaránya továbbra is csak 10 százalékos.

Emellett a téli gumik piaca erősen csökkent, a nyáriaké pedig enyhén emelkedett.

A szakember szerint azok a piaci szereplők, amelyek online shoppal vagy szervizzel rendelkeznek, előnyben vannak, a webes jelenléttel nem törődő nagykereskedelmi partnerek viszont további veszteségeket szenvednek el. Viszonyításképpen, bár az AKH több mint 25 éves családi tulajdonú cég, a rendelések 85 százaléka virtuálisan fut be.

Nagy reményeket fűznek az országos szervizprogramhoz is, amelyhez több mint 200 viszonteladó partner csatlakozott, akiknek ingyenesen biztosították az online időpontfoglaló rendszert. Budapestre szűkítve a kört, a fővárosban 14 saját szervizzel rendelkezik az AKH, éppen ezért, ha a piac újból fellendül, a szükséges pluszkapacitás a rendelkezésükre áll majd.

Bridgestone
Kapcsolódó cikkek