Cégvilág

Ismét az Amazon a világ legértékesebb márkája

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” felmérése szerint az Amazon értéke tavaly 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt, így immáron harmadik éve áll a legértékesebb márkák élén.

A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék).

Fotó: AFP

A tavalyi negyedik helyről az idén a harmadikra jött fel a Google, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a harmadik helyről a negyedikre csúszott vissza a Microsoft 410,27 milliárd dollár márkaértékkel, ami 26 százalék növekedés 2020-hoz viszonyítva.

A lista további hat helyezettje között van a kínai Tencent, amely két helyet javítva az ötödik helyre erősödött (204,93 milliárd dollár, 60 százalék), és szintén két helyet javítva a hatodik a Facebook (226,74 milliárd dollár, 54 százalék). A hetedik az Alibaba (196,91 milliárd dollár, 29 százalék), a nyolcadik pedig a Visa (191,285 milliárd dollár, 2 százalék).

A tízes lista kilencedik helyezettje a McDonald's (154,92 milliárd dollár, 20 százalék), a tizedik pedig a MasterCard (112,88 milliárd dollár, 4 százalék).

A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég.

A listára 13 cég került fel először, rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dolláros márkaértékkel).

A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 42 százalékkal, 7000 milliárd dollárra nőtt.

A BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti 2006 óta, akkor a 100 vezető márka értéke 1400 milliárd dollár volt.

Apple Google Jeff Bezos Amazon Tesla
Kapcsolódó cikkek