A vállalati kultúra és a vezetők szerepe erősödött a Covid második évében, az otthoni munkavégzés lehetősége pedig először került a TOP10-be a munkahelyválasztási preferenciák rangsorában.
A csökkenő bizonytalanság sem változtatott a munkavállalók tavaly átalakult prioritásain:
továbbra is az alapbér a legfontosabb, ezt a rugalmas és kiszámítható időbeosztás követi. A PwC Magyarország idén már ötödik alkalommal mérte fel a hazai munkahelyválasztási preferenciákat a fiatalok és a tapasztalt szakemberek körében.
Így választanak munkahelyet a fiatalok
A PwC felmérésének eredménye azt mutatja, hogy a 19-28 éves korosztályban a csökkenő bizonytalanság nem állította vissza a pandémia hatására átalakult prioritásokat, sőt bizonyos szempontok tovább erősödtek:
az alapbér továbbra is a legfontosabb tényező.
Ezt követi a munkaidő feletti kontroll, azaz a rugalmas és kiszámítható időbeosztás.
A fiatalabb munkavállalók még azt is elfogadják, hogy a rugalmasság alkalmanként túlterheléshez vezet, viszont elvárás, hogy ezt a vállalat megfelelően kompenzálja.
A járvány hatására jelentősen átalakult a fiatalok munkahelyhez való hozzáállása. Az új helyzetben egyértelműen nőtt a vállalati kultúra szerepe, amely nemcsak a magasabb munkavállalói élmény, hanem a sikeres és a vonzó munkáltatói márka kulcsa is.
Az alkalmazottak és az álláskeresők számára megnőtt a közvetlen kollégák és a vezetési stílus fontossága,
ezek a tényezők a negyedik és az ötödik helyen állnak a 2021-es összesített rangsorban a fiatalok esetén.
Honnan fogunk dolgozni?
A tapasztaltabb munkavállalók számára még ennél is fontosabb a közvetlen vezető személye — ők a harmadik legfontosabb tényezőként nevezték ezt meg — amelyben a pandémiának is szerepe lehet.
A tapasztalatok alapján a vállalatok eltérő módon cselekszenek most, hogy már nyitott a lehetőség a visszatérésre. Sok szervezet megőrzi a hibrid munkavégzést, van, aki visszaáll a teljes irodai jelenlétre, és van, aki még progresszívabbá válik. Az otthoni munkavégzés kapcsán eltérőek a tapasztalt és pályakezdő munkavállalók elvárásai.
A 28 év felettiek számára a távmunka lehetősége kiemelten lényeges, a negyedik legfontosabb munkahelyválasztási szempont.
A fiatalok számára ugyan számít az irodai munkavégzés — hiszen segíti őket a tanulásban, kapcsolatépítésben — azonban a válaszaikból az is kiderül, hogy
nem térnének vissza egy olyan vállalathoz, amely úgy dönt, hogy nem alkalmazza többé a home office lehetőségét.
Kinek a felelőssége a továbbképzés?
A PwC globális vezérigazgatói felmérése szerint
a vezérigazgatók 83 százaléka tervez vállalatuk digitális átalakulásába fektetni.
A felgyorsult folyamatok még több tudást és készséget követelnek majd a munkavállalóktól, miközben a szociális és érzelmi intelligencián alapuló kompetenciák már eleve felértékelődtek a szervezetekben.
PwC 2021 Legvonzóbb Munkahelye Díj iparági kategória győztesei
A PwC 2021 Legvonzóbb Munkahelye Díjakat összesen tíz iparági, valamint egy összesített kategóriában osztották ki a kutatásban részt vett, 16-28 év közötti válaszadók értékelése alapján.
Autóipari gyártó
- Audi Hungaria
- Mercedes-Benz
- BMW
Energetika és közüzem
- MOL Magyarország
- MÁV
- MVM Csoport
FMCG (Fast Moving Consumer Goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek)
- Coca Cola
- Procter & Gamble
- Hell Energy
Gyártó
- Bosch Csoport
- LEGO
- National Instruments
Gyógyszeripar
- Richter Gedeon
- Egis
- EVA
Kiskereskedelem
- Aldi Magyarország
- IKEA
- Lidl Magyarország
Pénzügy
- OTP Bank
- Morgan Stanley
- K&H
SSC/BSC
- British Petroleum (BP)
- GE
- Deutsche Telekom IT Solutions
Technológia
- Microsoft Magyarország
- Samsung
- EPAM
Telekommunikáció és média
- Magyar Telekom
- RTL Magyarország
- Vodafone
Összesített 1. helyezett
OTP Bank