A korlátozások enyhítésével az amerikai nagyvállalatok is elkezdték visszarendelni dolgozóikat az irodába. Az emberek azonban hozzászoktak a távmunka előnyeihez, és nem szívesen mondanak le róluk. 

A cégek tekintélyes bónuszokkal igyekeznek visszacsábítani őket az asztalaikhoz

– írja a BBC.

A Morning Consult tanácsadó iroda február közepén végzett kutatása szerint 

a home office-ban dolgozók 54 százaléka fontolgatja, hogy elhagyja a vállalatot, amennyiben megszüntetik a távmunka lehetőséget.

A Stanford Egyetem közgazdásza szerint már az is motiváló lehet, ha jutalmat kap az, aki heti három napot bent tölt.

Több multi is kettős fizetési rendszert alkalmazna, a távmunkát végzők bérét nem emelnék, a bejárósok viszont 5–10 százalékos fizetésemelést kaphatnak.

A kutatás azonban arra is rávilágít, hogy nem lehet mindent pénzzel megvásárolni, vannak, akiknek többet jelent a rugalmas munkavégzés, mint az anyagi juttatás. Az International Workplace Group elemzése szerint a munkavállalók 72 százaléka inkább az előbbit választaná.

A bónuszok mellett a cégek a személyes elköteleződés erősítésével is próbálkoznak, hogy kellemesebb élmény legyen bejárni a munkahelyre és jó hangulatban teljen az ott töltött idő, például péntekenként koktélnapot vezetnek be. A CoStar Group luxustermékkel és nyaralásokkal csábítja vissza a dolgozóit. Amennyiben az egészségügyi helyzet lehetővé teszi, több csapatépítőt és tematikus programot terveznek. 

A cégek azt is felismerték, hogy az utazási költségeket is meg kell téríteniük, mivel az elmúlt időszakban ezt megspórolhatták a munkavállalók, és a visszatérésnél újra pluszkiadást jelent számukra.

A vállalatoknak az irodák fenntartása és a magas bérleti díjak is problémákat okoznak, miközben az elmúlt két évben alig voltak bent.