szektorok

Tavaly 44 milliárd tűnt el a reklámpiacról

A GDP-hez képest is nagyobb mértékben, listaáron számolva 7,4 százalékkal csökkent 2009-ben a magyarországi reklámpiac - állapítja meg a TNS Media Intelligence legfrissebb kutatása. A hirdetők az egy évvel korábbihoz képest 44 milliárd forinttal költöttek kevesebbet reklámra, ami a médiumok számára komoly bevételkiesést jelentett. Az országos földi sugárzású televíziók és az Internet kivételével minden médiatípusban 10 százalék fölötti volt a visszaesés. A magazin- és kábeltévé piacról durván 11-11 milliárdot, a napilapokból közel 9, a rádióból 6, a köztérről 2,7 milliárd forintot vontak ki a hirdetők. Az interneten csak a display hirdetésekről van adata a TNS Media Intelligence-nek, ott 7, az országos tévéknél pedig 1 százalékos volt listaáron a csökkenés.
1
Világgazdaság Piactér