BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elfogadás előtt a kkv-segítő stratégia

Napokon belül zöld jelzést kaphat az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kidolgozott, a mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat segítő stratégia – értesült a Világgazdaság a szaktárcától.

Elfogadásának utolsó szakaszába ért az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által kidolgozott, A mikro-, kis- és közepes vállalkozások megerősítésének stratégiája 2019–2030 című dokumentum – tájékoztatta a Világgazdaságot a szaktárca, amely a múlt héten nyújtotta be a kormánynak a magyarországi vállalkozások megsegítését célzó javaslatát. Az év elején összeállított program 2030-ig fogalmaz meg célokat, legfőbb célkitűzése az, hogy a hazai vállalkozásokkal megértesse: az életben maradásukhoz és a versenyképességük növekedéséhez fejlődniük kell, az innováció nem maradhat ki az üzleti modelljükből.

Fontos különbséget tenni a mikrovállalkozások, valamint a nagyobb cégek között ahhoz, hogy megtudjuk, mik a mindennapi problémáik – hívta fel a Világgazdaság figyelmét Radácsi László, a Budapesti Gazdasági Egyetem vállalkozásfejlesztési igazgatója. Szerinte Magyarországon rengeteg nagyon kicsi vállalkozás működik, egyes becslések szerint a hazai cégek 95 százaléka mikrovállalkozás, és csak a fennmaradó 5 százalékon osztoznak a közepes és a nagy vállalkozások.

Fotó: Getty Images

Ebből kiindulva a vállalkozások gondjai nagyon szerteágazók, de léteznek olyan problémák is, amelyekkel mindegyikük megküzd. Ilyen az adózás, valamint az átláthatóság. Az utóbbi kapcsán a szakember megjegyezte: a magyar cégekre általában jellemző, hogy rendkívül rendezetlenek, ami miatt gyakorlatilag finanszírozhatatlanok is.

Gyakran előfordul, hogy egy átlagos magyar vállalkozó három-négy céget alapít, amelyeknek a mérete nem megállapítható, a tulajdonosi köre pedig szétaprózódott.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.