Elfogadásának utolsó szakaszába ért az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által kidolgozott, A mikro-, kis- és közepes vállalkozások megerősítésének stratégiája 2019–2030 című dokumentum – tájékoztatta a Világgazdaságot a szaktárca, amely a múlt héten nyújtotta be a kormánynak a magyarországi vállalkozások megsegítését célzó javaslatát. Az év elején összeállított program 2030-ig fogalmaz meg célokat, legfőbb célkitűzése az, hogy a hazai vállalkozásokkal megértesse: az életben maradásukhoz és a versenyképességük növekedéséhez fejlődniük kell, az innováció nem maradhat ki az üzleti modelljükből.
Fontos különbséget tenni a mikrovállalkozások, valamint a nagyobb cégek között ahhoz, hogy megtudjuk, mik a mindennapi problémáik – hívta fel a Világgazdaság figyelmét Radácsi László, a Budapesti Gazdasági Egyetem vállalkozásfejlesztési igazgatója. Szerinte Magyarországon rengeteg nagyon kicsi vállalkozás működik, egyes becslések szerint a hazai cégek 95 százaléka mikrovállalkozás, és csak a fennmaradó 5 százalékon osztoznak a közepes és a nagy vállalkozások.
Ebből kiindulva a vállalkozások gondjai nagyon szerteágazók, de léteznek olyan problémák is, amelyekkel mindegyikük megküzd. Ilyen az adózás, valamint az átláthatóság. Az utóbbi kapcsán a szakember megjegyezte: a magyar cégekre általában jellemző, hogy rendkívül rendezetlenek, ami miatt gyakorlatilag finanszírozhatatlanok is.
Gyakran előfordul, hogy egy átlagos magyar vállalkozó három-négy céget alapít, amelyeknek a mérete nem megállapítható, a tulajdonosi köre pedig szétaprózódott.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.