A Lidl-vezér szerint azért vásárolnak náluk ennyien, mert olcsók
Decemberben a brit Lidl forgalma 24,5 százalékkal nőtt 2021 azonos időszakához képest, Ryan McDonnell vezérigazgató szerint azért, mert alacsony áron kínálnak magas minőségű termékeket, ami fontos érv a gazdasági válságot egyre jobban megérző vásárlóknak. Összességében 1,3 millióan többen látogattak az üzletekbe, mint 12 hónappal korábban.

Karácsonyi pudingból 185, sajtból 30 százalékkal több fogyott az ünnepi időszakban. McDonnell szerint a vásárlóik értékelték, hogy kevesebb mint három fontért megvásárolhatták az egy főre elegendő menüt, ami pulykából, zöldségekből és pudingból állt.
Az áruház elmúlt 28 évének legforgalmasabb napját mérték december 23-án, amikor az utolsó pillanatban igyekeztek megvenni a britek az ünnepi menü hiányzó részleteit. Befektetési szakemberek azt állítják, hogy a Lidl adatai bizonyítják: az emelkedő élelmiszer- és energiaárak miatt egyre inkább az olcsó termékeket keresik a fogyasztók, ami
a felsőbb kategóriájú boltokra is nyomást gyakorolhat, hogy még több akcióval próbálják meg becsábítani az embereket.
Mutatjuk a lengyel Lidl árait – köszönőviszonyban sincsenek a magyarralA lengyelországi Zakopanéban található Lidlben minden második vásárló magyar volt, nem véletlenül: sajtok, margarinok 400-500 forintos áron, vöröshagyma 348 forint, 1 kiló szeletelt sertéskaraj 1131 forintos áron volt kapható. |
Egyébként brutális volt a tavalyi év a brit kiskereskedelmi szektor számára, naponta 47, összesen 17 145 üzlet zárt be végleg – csaknem 50 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ennyi bolt legalább öt éve nem húzta le végleg a redőnyt az ágazati kutatásokkal foglalkozó Center for Retail Research elemzése szerint.
A szupermarketek és az élelmiszerboltok nincsenek veszélyben, és kimondottan jól járnak majd azzal is, hogy az iparűzési adó átalakításának részeként Angliában és Walesben több mint félmillió kiskereskedelmi ingatlant átértékelnek.


