Konkrét követelés ezúttal nem hangzott el, ám a Fiat, a Renault, a Mercedes, a Ford és a BMW egész egyszerűen egy új versenyszéria beindítását helyezte kilátásba 2008-tól. (Ekkor járnak le a Forma-1 szervezését kézben tartó cégek és az istállók közötti szerződések.) A hosszabb ideje tartó vita ezen fejleménye alapvetően két dologra vezethető vissza: a korábban független istállókban - amelyeknek egykor évről évre egy-egy motorszállító kegyeiért versenyezni is kellett - ma már akár kizárólagos tulajdonosként vannak jelen az igen tőkeerős nemzetközi konszernnek. Így helyzetük sokkal stabilabb, de ezzel együtt is újabb aggodalomra ad okot, hogy az F1 közvetítési jogait birtokló cégben Ecclestone mellett tulajdonos német Leo Kirch nem titkolt szándéka, hogy a futamokat a jövőben csak előfizetéses csatornákon közvetítse. Ez így nekik több pénzt hozhat, a csapatok azonban a várhatóan kevesebb néző miatt jelentős szponzori bevételektől esnének el. Az új széria - noha már céget is alapítottak szervezésére - egyelőre csak fenyegetésnek tűnik, de nem lehet nem komolyan venni. Nyilvánvaló, hogy a legerősebb, hagyományos motorgyártók nélkül nincs versenysorozat, pálya akad éppen elég, amely helyszínt biztosítana, és a sztárpilóták is jobban kötődnek a csapataikhoz, mint Ecclestone-hoz. A legvalószínűbb forgatókönyv egyelőre azonban az, hogy újabb tárgyalások kezdődnek az immáron közösen és lényegesen jobb pozícióban fellépő istállók és a Forma-1 ura között. Azt, hogy a csapatoknak tényleg nehézségeket okoz költségeik előteremtése, mi sem mutatja jobban, mint a Prost-istálló csődje. Az egykori Ligier-ből létrejött csapat 30 millió eurós tartozásai miatt került csődeljárás alá, és noha mind Alain Prost, mind Max Mosley, az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) elnöke bizakodó volt a csapat 2002-es indulását illetően, ez egyelőre több mint kérdéses. Miután az istálló még semmit nem tud ígérni (és fizetni) versenyzőinek, így a német Frentzen - aki az idei szezon utolsó harmadában ült a Prost-kocsikban - lett a legkapósabb pilóta.
A csődveszély és a pilótahiány a nagyobb csapatokat nem érinti, épp ellenkezőleg: válogathatnak a támogatók között. A McLaren jó néhány év után szakított a japán Bridgestone-nal, és a francia Michelin gumijait választotta. Az abroncsgyártók küzdelmében ezzel hídfőálláshoz jutottak a franciák: bár a Bridgestone-nak még így is több csapat jut, a három világbajnokságra esélyes csapat közül immár kettő (a McLaren és a Williams) fut francia kerekeken.
Noha végleges versenynaptár még nem készült, aligha valószínű, hogy a ma még kérdésesnek mondott négy pályán ne rendeznének futamot jövőre: a bizonytalanok közé olyan illusztris helyszínek kerültek, mint a két olasz, az imolai és a monzai pálya, az angliai Silverstone és a nyitófutamnak helyet adó Melbourne. Olaszországban a tervezett reklámtörvény-módosítás hatása teszi kérdésessé a rendezést - természetesen ismét a még mindig a csapatok felét érintő cigarettahirdetések miatt.
A dohányszponzorok kitiltására a FIA "önként" vállalta a 2006-os időpontot, mely egybecseng a korábbi európai uniós direktívával. A szövetség erről szóló állásfoglalása leszögezi: sem a FIA-nak, sem az általa szervezett bajnokságoknak nincsenek dohánygyári támogatói, de tény, hogy a rali-világbajnokságban és a Forma-1-ben számos csapat jelentős összegeket kap ilyen forrásokból. A szervezet szerint összességében évi több mint 350 millió dollár érkezik a két sportágba a dohánygyáraktól.
A szponzorok kiváltásában a néhány évvel ezelőtt "eszmélt" pénzügyi és it-szektor mellett jelentős szerepe lehet az üdítőmárkáknak is. A Forma-1-ben eddig az osztrák Red Bull volt jelen a legjelentősebb mértékben, amely nemcsak főszponzora, de résztulajdonosa is volt a svájci Sauber-istállónak. A márka azonban most "szárnyakat kapott", és átállt - ismét tulajdonosként is - az Arrows-istállóhoz. Egyelőre a külföldi sajtóban is ellentmondásos hírek jelennek meg arról, hogy ez mit jelent az utóbbi csapatnak, egyes információk szerint elképzelhető, hogy teljesen új istállóként jelennek majd meg. Peter Sauber, a nevét viselő csapat főnöke mindenesetre felkérte a Red Bullt a Sauber-tulajdonrész eladására. Az üdítők felértékelődését jelzi: a Williams-csapat - elsőként a nagyok közül - megállapodást kötött a PepsiCóval, melynek értelmében a cég 7Up üdítője is díszíti jövő évtől az autót. A közvetlenül a Forma-1 alá sorolt Forma-3000-es versenysorozatban a nagy rivális Coca-Cola főszponzorként is jelen van egy a nevét is viselő csapatnál.
A költségek és a sport népszerűségének, ezáltal bevételeinek növekedése miatt a Forma-1-es pénzekből évek óta nagyobb részt követelő csapatok helyett most az eddig inkább a háttérben levő motorgyártók intéztek ultimátumszerű kihívást Bernie Ecclestone-hoz, az F1 pápájához. Dudás Gergely-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.