A működési nehézségek és a közel-keleti geopolitikai fejlemények miatt szeptember 1-jétől kivonul Abu-Dzabiból és felfüggeszti az összes helyi járatát a Wizz Air – közölte a fapados légitársaság hétfőn.
Az ellátási lánc korlátai, a geopolitikai instabilitás és a korlátozott piacra jutás egyre nehezebbé teszi eredeti ambícióink fenntartását
– emelte ki Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
Hozzátette:
ez egy nehéz döntés volt, ám az adott körülmények között ez a helyes.
A működési kihívások között említi a közlemény a hajtóművek megbízhatósági korlátait, különösen a forró éghajlatra tekintettel, miközben a geopolitikai bizonytalanságok a többször légtérlezárások miatt szintén működési problémákhoz vezettek.
Mindez „jelentősen befolyásolta” az ultraalacsony költségű modell életképességét a régióban, ezért a cég a jövőben ki kíván lépni az általa alapított közös vállalatból, a Wizz Air Abu Dhabiból.
A londoni tőzsdén jegyzett diszkontszolgáltató ismét Közép- és Kelet-Európára, valamint egyes nyugat-európai piacokra fog összpontosítani.
Korábban a cégvezetés hatalmas reményeket fűzött a közel-keleti bázishoz. Hat évvel ezelőtt, 2019-ben alapították az Egyesült Arab Emirátusokban az állami tulajdonú Abu Dhabi Developmental Holding Companyval a Wizz Air Abu Dhabit, melyben a Wizznek 49 százalékos részesedése van.
Annak idején főként Abu-Dzabi kiváló földrajzi fekvésére – ahonnan Európa, az egész Közel-Kelet, Észak-Afrika és India is könnyedén elérhető –, valamint a régióban meglévő fizetőképes keresletre hivatkoztak.
A döntés összefüggésben állhat a Wizz – hajtómű-problémák miatt – szűkösebb, rendelkezésre álló kapacitásával.
A hírre a Wizz Air részvényei mintegy másfél százalékkal, 10,5 angol fontra erősödtek Londonban.
A Wizz Air 2025-ös üzleti évének március végén lezárt negyedik negyedévéről csalódást keltő gyorsjelentést tett közzé, melyet követően brutálisan beszakadt a részvények árfolyama.
Bukta Gábor, a Concorde elemzési üzletágvezetője a részvények célárát 22,1 angol fontról 17 fontra vágta vissza, s elemzésében már akkor megelőlegezte, hogy
a részvényár addig marad nyomás alatt, amíg a menedzsment valami drasztikus, gyors, agilis lépésre el nem szánja magát. Ha szükséges, akár komoly stratégiai tervek átrajzolására is kényszerülhet. Racionális lépés lehet például, ha a veszteséget termelő Wizz Air Abu Dhabi leányvállalatot bezárja, a közel-keleti terjeszkedés helyett pedig az anyavállalat a kelet-közép-európai régióra koncentrál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.