Ha osztályozni kéne, Szondi György kettest adna a hazai kormányzati kommunikációra, mint mondja "nehéz úgy eladni valamit, hogy az áru hibás vagy az emberek nem érdeklődnek iránti." Hiába érezte meg a politikai elit, hogy baj van, ha a közvélemény már nem hisz abban, hogy jóra fordulnak a dolgok – nyilatkozta a Leeds Business School egyetemi docense a 168 Órának. Mint mondta, a bizalom nem visszanyerhető, mert a kormány és a közvélemény közötti kapcsolat házassághoz hasonlítható. A megcsalás után lehet úgy tenni, mint ha mi sem történt volna, de a kétség megmarad.
A szakértő szerint a gond az, hogy Magyarországon az emberek csak a mában gondolkoznak, holott a politika hosszú távú tervezést igényel. A Fidesz kommunikációját illetően Szondi úgy nyilatkozott: a politikusoknak lételemük, hogy krízist generáljanak. Viszont ha minden nap elmondják, hogy válság van, az iránt az emberek egy idő után immunissá válnak. A hangulat elmérgesedése, a kommunikáció általános hiánya miatt nem látszik a megoldás, de a krízis jót is tehet azzal, hogy kilendít a megszokásból.
Arról, hogy a választók egyre nagyobb számban támogatják az előrehozott választásokat, Szondi elmondta: hiába kerülnek ugyanazok a parlamentbe, a társadalom többsége mégis ezt támogatja, mert abban reménykedik, hogy egy új kormánnyal minden megoldódik. Hozzátette: bárkit, aki kommunikál, könnyű a propaganda vádjával illetni, de valódi gond az, ha a kommunikáció már nem eszköz, hanem cél.
A hitelvesztés miatt nem tudni, miben lehet hinni, hiányoznak a hiteles források. Ehhez járul az is – véli Szondi – hogy Magyarországon előre leosztják a lapokat és egy politikai irányváltás után a teljes szakértői gárdát is lecserélik. Ellentétben például Angliával, ahol egy PR-cég nyugodtan dolgozhat felváltva a két ellentétes politikai erőnek, hiszen a cél az ügyfél igényeinek kiszolgálása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.