A magyar közoktatás napjára időzített közleményében azt írta a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), hogy a 2025-ös költségvetési tervezetben foglaltaktól eltérően legalább az infláció mértékével emelje a közoktatás működtetésére fordítható összeg nagyságát.
A PSZ nehezményezi, hogy a kormány szerintük továbbra sem fordít kellő figyelmet a nemzetgazdaság szempontjából is meghatározó területre, és nem tekinti az oktatást stratégiai ágazatnak. Azt írták,
míg 2010-ben a GDP 5,8 százaléka jutott az oktatásra, jövőre 4,4 százalékot kap a terület.
A szakszervezet egyebek között azt követeli, hogy az iskolakezdési támogatás járjon automatikusan minden oktatásban dolgozó munkavállaló köznevelésben tanuló gyermeke után, és ne a munkáltató mérlegelési jogkörébe tartozzon az, hogy kap-e valaki ilyen béren kívüli juttatást.
A PSZ felszólította a kormányt: az állami fenntartású intézmények dologi kiadásaira szánt összeget emelje az egyházi, alapítványi fenntartású iskolák dologi kiadásokra fordított összegének szintjére, ezzel egyenlő esélyeket teremtve az intézményeknek.
A szakszervezet azt is kérte, hogy a kormány ne terhelje értelmetlen vizsgákkal a pedagógusokat, inkább tegyen eleget törvényi kötelezettségének, és kezdje meg a Nemzeti alaptanterv beválásának vizsgálatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.