BUX 43,468.28
+0.31%
BUMIX 3,801.11
+1.13%
CETOP20 1,824.74
-0.08%
OTP 8,930
+3.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
+1.00%
ZWACK 17,400
+0.87%
+2.27%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,135
+1.79%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
OPUS 153.8
+0.52%
-4.00%
-0.74%
0.00%
+0.96%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,900
-3.33%
+1.04%
ALTEO 2,780
+1.46%
-5.33%
+0.11%
0.00%
-0.85%
+5.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
-2.88%
+0.48%
0.00%
+3.59%
+3.28%
GOPD 12,400
-0.80%
OXOTH 3,490
+0.58%
0.00%
NAP 1,230
+0.99%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Érdemben javulhat a fővárosi közlekedés

Jókora minőségi javulást ígér a főváros és környéke közlekedésében a kormány döntésében szereplő beruházások megvalósítása, de a megcélzott projektek életképessége csak a javaslatok beadása után dől majd el.

Nyugat-európai szintűvé válhat a magyar főváros és térségének közlekedése, ha megvalósulnak azok a projektek, amelyek az új kormánydöntésben szerepelnek – válaszolt a Világgazdaságnak Kukely Márton, a MÁV Zrt. korábbi, a CER vasúti áruszállító holding jelenlegi vezérigazgatója.

A szakember a várható költségekről korainak tartotta a becslést, hiszen még sok minden képlékeny, és nem ismert a majdani beruházások időzítése sem.

A konkrét projektekre vonatkozó javaslatokat a kormány 2019. március 31-i, május 31-i, 2020. február 29-i határidőre kérte be, az IKOP (Integrált közlekedésfejlesztési operatív program), a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Esz­köz) forrásaira alapozó fejlesztések a Magyar Közlönyben megjelentek szerint a 2014–2020-as és a következő uniós ciklusban valósulnának meg.

Fotó: Róka László

A programban – mint arról tegnap a Világgazdaság is beszámolt – szerepel például a Déli és a Nyugati pályaudvar közti alagút létesítése, a Nyugati pályaudvar szerepének növelése, a Délié fokozatos csökkentése és az 5-ös metró megépítése. Az elképzelések része az összes HÉV-szerelvény cseréje, a HÉV-ek részbeni gyorsvasúttá fejlesztése, vonalaik meghosszabbítása, a metróval és egymással való összekapcsolása. A tervek érintenek számos, Budapesten belüli vasútvonalat és azok környezetét is.

Az elgondolások nagy része persze nem új, az előrelépést az jelenti, hogy mögéjük állt a kormány.

Ezt hangsúlyozta Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik korábbi vezetője, a BKK Zrt. volt vezérigazgatója is. „Sokat dolgoztunk ezen, hosszú évek munkája után immár hivatalos projekt rangjára emelkedett a budapesti vasúti alagút terve” – írta Facebook-posztjában. Szerinte a többi most bejelentett projekt és elképzelés is helyes irányba mutat. Például a budapesti gyorsvasúthálózat jövője az olyan gyors, az átszállások számát radikálisan csökkenteni képes, az autóval versenyképes, integrált vasúti rendszerekben van, mint az észak–déli HÉV-alagút, a metró–HÉV-integráció és a vasúti alagút.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek