Kiírta az 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló nyílt uniós közbeszerzési tendert a Budapest Fejlesztési Központ (BFK).
A pályázat egy olyan nagyszabású program kezdete, amely a HÉV-közlekedés teljes megújításával és bővítésével a következő évtized legjelentősebb beruházása.
Megvalósulása a Budapesten és az agglomerációban lakók közlekedését is segíti
– mutatott rá Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a BFK közleménye szerint. A mai elővárosi vasutak utasszáma akár meg is duplázható, ha a kötöttpályás közlekedés az autóval versenyképes alternatívát kínál, ennek pedig fontos lépése a HÉV-ek fejlesztése.
A tervek megvalósulása esetén akár heti egymillió utas átszállásmentes, gyors közlekedése is elképzelhető
– érzékeltette a program jelentőségét Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. Fürjes Balázs kiemelte, hogy
a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalak összekötése a belvárossal a budapesti dugók csökkenését, így a levegőminőség javulását eredményezi.
A tervezés
A H6-os és a H7-es pályáját a Kálvin téri metróállomásig akarják meghosszabbítani, összekapcsolva a vonalakat a belvárossal a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállóval.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!