Logisztika

Tenderen keresik a nagy HÉV-projekt tervezőit

Egy Szentendrétől Csepelig és Ráckevéig tartó gyorsvasútrendszer létesülhet.

Kiírta az 5-ös metró első ütemének tervezésére szóló nyílt uniós közbeszerzési tendert a Budapest Fejlesztési Központ (BFK).

A pályázat egy olyan nagyszabású program kezdete, amely a HÉV-közlekedés teljes megújításával és bővítésével a következő évtized legjelentősebb beruházása.

Megvalósulása a Budapesten és az agglomerációban lakók közlekedését is segíti

– mutatott rá Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a BFK közleménye szerint. A mai elővárosi vasutak utasszáma akár meg is duplázható, ha a kötöttpályás közlekedés az autóval versenyképes alternatívát kínál, ennek pedig fontos lépése a HÉV-ek fejlesztése.

A tervek megvalósulása esetén akár heti egymillió utas átszállásmentes, gyors közlekedése is elképzelhető

– érzékeltette a program jelentőségét Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. Fürjes Balázs kiemelte, hogy

a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalak összekötése a belvárossal a budapesti dugók csökkenését, így a levegőminőség javulását eredményezi.

A tervezés

  • a ráckevei, vagyis a H6-os, és a csepeli H7-es HÉV teljes felújításáról,
  • a megállók akadálymentesítéséről,
  • az utastájékoztatás megújításáról,
  • az állomások környezetének rendezéséről,
  • P+R parkolók létesítéséről,
  • a sebességkorlátozások megszüntetéséről
  • és a sebesség emeléséről szól,
  • Csepelen pedig vonalhosszabbításról az Erdősor útig.
  • A H6-os és a H7-es pályáját a Kálvin téri metróállomásig akarják meghosszabbítani, összekapcsolva a vonalakat a belvárossal a Közvágóhíd állomástól a föld alatt, Boráros téri megállóval.

    A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!

    BFK 5-ös metró Fürjes Balázs Vitézy Dávid
    Kapcsolódó cikkek