Ma már történelem, de sokakban még elevenen élhet az emlék, amikor a McLaren 1993-ban bemutatta az F1-est. Nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy a modell átírta az autóiparban az erőviszonyokat. A Ferrari és a Porsche nagyágyúi a semmiből kaptak egy korábban elképzelhetetlen teljesítményű és végsebességű ellenfelet. Az F1-es azonban nem csak a 391 kilométer per órás rekordjával sokkolt. Karbonkarosszériájával messze megelőzte korát, háromüléses kialakítása pedig több mint extrémnek számított. Ezzel az örökséggel kellett valamit kezdenie a McLarennek, amikor elhatározták, hogy piacra dobják az utódot, amely az eddigi leggyorsabb utcai autójuk lesz.
A Speedtailt hiper-GT-nek nevezi a cég. Ezzel egyértelműen kifejezik, hogy nem egy a kínálatukban Senna néven szereplő, nyers pályagépről, hanem inkább egy kirakatmodellről van szó. A szimulációk alapján 403 kilométer per órára becsülik a mindössze 1430 kilogrammos jövevény végsebességét, amit Velocity üzemmódban ér el. Ekkor 35 milliméterrel lejjebb engedi magát a karosszéria, és behúzzák magukat a kamerák, amelyek a visszapillantó tükröket helyettesítik.
A McLaren annyit árult el a hajtásláncról, hogy 1050 lóerő összteljesítményű hibrid rendszert építenek be. A wokingi márka többi utcai modelljéhez hasonlóan a belső égésű erőforrás egy ikerturbós, V8-as benzinmotor. Az aerodinamikának is fontos szerepe van a hihetetlen sebesség elérésében. Igazából a könnycsepp alakú, meglehetősen hosszú, 5,2 méteres kocsitest minden porcikája ezt szolgálja. Külön érdekesség, hogy az aerodinamikai elemek egy része nem külön légterelő, hanem a karosszéria mozgatható része. Az autó alapját egyébként a teljesen új fejlesztésű McLaren Monocage struktúra adja. A meglévő típusok karbon utascellái ugyanis nem lettek volna alkalmasak arra, hogy háromüléses autót építsenek rájuk. Igen, az már a fejlesztési szakasz legelején eldőlt, hogy akárcsak az F1-esben, a Speedtailben is középen lesz a vezetőülés, mögötte eltolva pedig egy-egy utasülés kap helyet. A belső elrendezése nem csak emiatt tér el a szokványostól, a sebességváltó előválasztó gombjait a tetőpanelbe integrálták. A külső kamerák képét megjelenítő monitorokkal együtt összesen öt nagyméretű kijelzőt találunk benne, az összkép nagyon futurisztikus.
Az F1-esre való utalásként a Speedtailből is mindössze 106 példányt készít a McLaren. Nem meglepő módon az összes darab már előrendelésben elkelt, pedig az 1,75 millió fontos, azaz mintegy 640 millió forintos vételár és a másfél éves várakozási idő is az arcpirító kategóriába tartozik. Hogy a dúsgazdag vásárlókat semmi sem riasztja el, azt jól példázza, hogy az Egyesült Államokba szánt 35 darabos kvóta is elfogyott, miközben ott nem is lehet forgalomba helyezni a Speedtailt. A középen lévő vezetőülés miatt nincs oldallégzsákja a vezetőnek, márpedig odaát ez követelmény. Talán elsőre furcsán hangzik, de nem lesz egyszerű a McLarennek olyan helyszínt találnia, ahol biztonságos körülmények között megfuthatják majd a 403 kilométer per órás tempót. A híres Nardo oválpálya már a Porsche tulajdona, az Ehra-Lessien tesztpálya pedig szintén a Volkswagen-birodalomhoz tartozik. Annak idején az F1-essel az utóbbi helyszínen állították fel a 391 kilométer per órás rekordot. Nem mellesleg ezt a létesítményt használják a komoly vetélytársnak tekinthető Bugattik nagy sebességű tesztjeihez is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.