K. B. | A hivatalosan becsült, 1,4 százalékos uniós GDP-növekedés csaknem duplájával, 2,5 százalékkal nőtt tavaly a közösség tagállamaiban üzembe helyezett haszonjárművek száma. Ennek eléréséhez a decemberi 5,7 százalékos extra bővülés kellett, amely az európai autógyártók szakmai szervezete szerint egyértelműen a környezetvédelmi előírások idei szigorítása miatt előrevetített, drasztikus gyártói áremelések kivédése érdekében előrehozott vásárlásokkal magyarázható. A szeptemberben bevezetett, szigorúbb tesztelési szabványok eladási boomot váltottak ki a legnépszerűbb, 3,5 tonnánál kisebb önsúlyú jármű-kategóriánál, egészen augusztus végéig, onnantól meredeken zuhantak az eladások, míg decemberben a belengetett áremelés húzta fel a statisztikát 8,2 százalékkal, 2,8 százalékra feljavítva az éves pluszforgalmat. A teljes állomány 83 százalékát adták a furgonok, részarányuk egy évvel korábban is ennyi volt. Érdekesség, hogy amíg a személyautó-piac európai éllovasa hagyományosan Németország, a furgonoknál verhetetlenek a franciák: tavaly náluk 478 ezer ilyen járművet adtak el, szemben a 305 ezres német mennyiséggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.