BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A TikTok, a Twitter és a Meta is készül a novemberi félidős választásra

A TikTok megtiltja az influenszereknek a fizetett politikai tartalmak közzétételét, miközben a Facebookon és az Instagramoon a voksolást megelőző héten nem futhatnak új politikai reklámok.

A TikTok megtiltja az influenszereknek a fizetett politikai tartalmak közzétételét a 2022-es amerikai félidős választások előtt – írja a Bloomberg. A rövid videókról ismert közösségi platform 2019 óta nem engedi a fizetett politikai reklámokat, azonban a kampánystratégák két évvel ezelőtt kikerülték a szabályt azzal, hogy influenszereknek fizettek politikai témák népszerűsítéséért. A cég most ezt a kiskaput zárja be.

07 July 2022, Berlin: The logo of the video community TikTok at the fashion fair Premium.
Fotó: Jens Kalaene / AFP

A vállalat eligazításokat tart az alkotóknak és a tehetségkutató ügynökségeknek, hogy emlékeztesse őket arra, hogy a fizetett politikai tartalmak közzététele ellentétes a TikTok irányelveivel – mondta Eric Han, a cég amerikai biztonsági vezetője.

A politikára vagy a választásokra utaló organikus videók továbbra is az alkalmazáson maradnak, tehát a politikusok, a pártok továbbra is fent lehetnek és készíthetnek posztokat, de be kell tartaniuk a platform közösségi irányelveit.

A szabályok szerint a felvételek nem uszíthatnak erőszakra és nem terjeszthetnek hamis információkat a jelöltekről. Az irányelveket sértő videókat korlátozni fogják, amíg a moderátorok értékelik. Emellett a vállalat egy választási központot is indít az alkalmazásban, amely általános információkat nyújt a szavazóhelyiségekről, a szavazólapokról és a jelöltekről.

A Meta és a Twitter is készülődik

A két évvel ezelőtti választásokhoz hasonlóan a Facebookot és az Instagramot birtokló Meta eltávolítja azokat a posztokat, amelyek félrevezetik az embereket azzal kapcsolatban, hogy hol, mikor és hogyan kell szavazni, vagy amelyek a választások eredménye alapján erőszakra szólítanak fel. Törlik azokat a hirdetéseket is, amelyek megkérdőjelezik a voksolás legitimitását. 

A vállalat birtokolta platformokon a választásokat megelőző héten nem futhatnak új politikai vagy társadalmi témájú hirdetések, ezt már két évvel ezelőtt is meglépte a cég.

A Meta arra is ösztönzi a felhasználókat, hogy nézzék meg a munkatársai által összeállított, általános választási információkat tartalmazó részt. A Twitter a múlt héten közölte, hogy a félidős választásokra fel kívánja eleveníteni a korábbi stratégiáit, beleértve a címkék elhelyezését egyes félrevezető tweetek elé, valamint megbízható információk beillesztését az idősávokba, hogy a hamis állításokat leleplezzék, mielőtt azok tovább terjednének az interneten.

Az idén ősszel rendezendő amerikai félidős választásokon a képviselőház összes (435) helyéről, a szenátus kicsivel több mint egyharmadát jelentő 35 székről, valamint az államok nagy részében a kormányzói mandátum sorsáról döntenek az állampolgárok. A szenátusban mandátumegyenlőség van a demokraták és a republikánusok között, előbbieknek Kamala Harris alelnök szavazatával van meg a többségük, a képviselőházban szintén szerény többségben vannak Biden elnök párttársai. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.