Közös vállalatot alapított a német Volkswagen és az olasz Enel, hogy háromezer nagy sebességű töltőpontot építsenek ki Olaszországban, cégenként 100 millió euró befektetéssel – adta hírül a Reuters.

An,All-electric,Car,At,A,Charging,Station, An all-electric car at a charging station, elektromos autók, töltő, állomás, e-car
Fotó: Ronald Rampsch

A jövő év végéig ötszáz töltőpontot építenek ki, amelyek a különböző márkák által gyártott összes elektromos autóval kompatibilisek lesznek, és elérik a 350 kilowattórás kapacitást.

Az autóipari óriás és partnerei 2025-re 45 ezer töltőpont telepítését tűzték ki célul, ebből 2022 végére körülbelül az egyharmadnyit, 16 ezret már meg is építettek.

A Volkswagen Európában a brit BP-vel és a spanyol Iberdrolával működik együtt, a nagyobb rivális autógyárakkal pedig, mint a BMW, a Mercedes-Benz és Hyundai, közösen részvényesei az Ionity nevű gyorstöltő cégnek.

A Volkswagen árfolyama
 

Az Európai Autógyártók Szövetsége számára készített McKinsley-tanulmány szerint

2030-ig legalább 3,4 millió töltőállomásra lesz szükség csak az unióban 

(szemben a 2021 végére becsült 375 ezerrel), hogy az elektromos autók robbanásszerű terjedését követni tudják. 

Azzal, hogy Európa legnagyobb autógyártója elegendő töltőpontot – és elegendő energiát – biztosít az elektromos autók számára, megpróbálják meggyőzni a gyenge akkumulátorok miatt aggódó vásárlókat, hogy végleg lemondjanak a fosszilis üzemanyagokat használó gépjárműveikről.

Igaz, ez hatalmas kihívás az ellátás szempontjából, a töltőhálózaton keresztül megosztott villamos energia fenntartása ugyanis körülbelül 240 milliárd eurós pluszköltség a szolgáltatók számára. Nem véletlen, hogy a Volkswagen jövő év közepére a legtöbb elektromos autójánál bevezetné a kétirányú töltést, amely az akkumulátorból vissza tudna küldeni energiát a hálózatba.