Gyakorlatilag életképtelenné válnak az energiaintenzív termelésbe való befektetések Németországban, és Európában egyaránt, ha nem sikerül csökkenteni az energiaárakat. Ez azt jelenti, hogy

az akkumulátorcella-gyártás is veszélybe kerül 

– figyelmeztetett a LinkedIn-en Thomas Schaefer. A Volkswagen vezérigazgatója hangsúlyozta, a múlt héten a francia- és a német gazdasági miniszterek által kidolgozott iparpolitikai koncepció több fontos területtel nem foglalkozik. Schaefer emellett több hiányosságot is kiemelve úgy vélte: hiányoznak a rövid távú célok, nem összpontosítanak a blokk vezetői a viszonylag hamar elérendő célokra, így például nem foglalkoznak a termelés rövid távú felfuttatásának akadályaival, és az unió iparának kilátásaival. Mindössze 

elavult, és bürokratikus állami támogatási szabályokat fogalmaznak meg.

VW Buzz Production at The Volkswagen AG Hannover Plant A Volkswagen ID Buzz electric microbus in the light tunnel ahead of quality control checks on the assembly line during a media tour of the Volkswagen AG (VW) multipurpose and commercial vehicle plant in Hannover, Germany, on Thursday, June 16, 2022. Europe's biggest automaker is set to become the world's biggest electric-car maker, inching past rival Tesla Inc. by 2024, according to Bloomberg Intelligence. Photographer: Alex Kraus/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Bloomberg / Getty Images

A Volkswagen azt tervezi, hogy 2030-ig hat akkumulátorgyárat épít Európa-szerte a PowerCo nevű akkumulátorgyártó leányvállalatán keresztül.  A társaság egyébként szeptemberben, 3 milliárd dolláros alaptőkével, az Umicore-ral alapított közös céget, katódanyag előállítására.

A Volkswagen árfolyama
 

Közben az Egyesült Államokban sem tétlenkednek. Joe Biden elnök éghajlatvédelmi törvénye is az elektromos autók hazai gyártását pörgetné fel, és az akkumulátorgyártást is elhozná Kínából. Az Európai Unió illetékesei szerint azonban a támogatási program diszkriminálja a nem amerikai vállalatokat.

Thomas Schaefer figyelmeztetése a magyar gazdaság szempontjából sem mellékes. 

A magyar gazdaságpolitika tervei között szerepel, hogy regionális akkumulátorgyártó központtá fejleszti hazánkat Az ide vezető út egyik legfontosabb eleme, hogy Debrecenben jön létre a kínai CATL akkugyártó új üzeme. A beruházás nagyságát jól szemlélteti, hogy a 3 ezer milliárd forintos fejlesztéssel több mint megduplázódik a szektorba eddig fektetett tőke, a kelet-magyarországi gyárépítés önmagában nagyobb, mint az előző öt év összes e-akkumulátorgyártáshoz kapcsolódó projektje összesen.
Megfigyelők szerint 2025-re az EU harmadik legnagyobb e-akkumulátor termelőjévé léphet elő Magyarország, Németország és Lengyelország mögött.