BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Késlelteti elektromosautó-projektjét a Volkswagen

A Volkswagen Trinity nevű elektromos szedánja 2030 környékén jelenhet meg, miután nem készült el az új szoftver. A késés többéves az eredeti, 2026-os dátumhoz képest.

Oliver Blume vezérigazgató 2026-ról az évtized vége felé tolja el a Volkswagen (VW) Trinity nevű elektromos szedánjának megjelenését, mert az új szoftver nem készült el időben – írja a Bloomberg egy, az ügyet jól ismerő és névtelenségét kérő forrásra hivatkozva.

volkswagen projekt trinity
 

A német vállalat egy 2 milliárd eurós németországi elektromosjármű-gyár felépítését is elhalasztja.

Az eredeti tervek szerint az új üzemet Wolfsburg közelében építették volna az elektromos járművekhez, és 2026-ban megindult volna a Trinity tömeggyártása. A késedelem megnehezíti Európa legnagyobb autógyártójának a törekvését, hogy felzárkózzon a Teslához, egyben jól szemlélteti a Volkswagen átalakításával járó kihívásokat.

Elemzők szerint Oliver Blume átalakítása javíthatja a Volkswagen anyagi helyzetét, de késlelteti az elektrifikációt és a kulcsfontosságú termékbevezetéseket, amihez hozzátették: a cégnek minél előbb  tájékoztatnia kellene a befektetőket a stratégiaváltásokról.

Az előző vezérigazgató, Herbert Diess – akit Blume szeptemberben váltott le – tavaly agresszív stratégiákat mutatott be az elektromos autók terén, azonban az új cégvezérnek vissza kell vonnia néhányat ezek közül, mert irreálisak – árulta el a forrás, aki hozzátette: a változások részleteinek kidolgozása még folyamatban van.

A Tesla 2021-ben több mint kétszer annyi elektromos autót adott el, mint a Volkswagen, és Elon Musk idén új gyárak építését jelentette be. A VW mégis keményen dolgozik a felzárkózáson. A gyártó szeptemberben a Porsche 9,4 milliárd eurós tőzsdei bevezetésével szép összeget gyűjtött össze, és 2026-ig mintegy 52 milliárd eurót különített el projektekre, a többi között hat akkumulátorgyár létrehozására Európa-szerte.

A vállalat nem kívánta kommentálni a híreket.

Letarolják a távol-keleti márkák az európai autópiacot

Ütemet vesztett az európai autóipar a koronavírus-járvány kezdete óta eltelt két és fél évben. Nem csak az uniós eladásokban, már Magyarországon is egyre népszerűbbek a távol-keleti, főleg japán és dél-koreai márkák, amelyeket jóval kevésbé érintett az elmúlt évek válsága. Hazánk legnagyobb szerencséje, hogy a prémiummárkák népszerűsége a következő években is kitarthat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.