BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Késlelteti elektromosautó-projektjét a Volkswagen

A Volkswagen Trinity nevű elektromos szedánja 2030 környékén jelenhet meg, miután nem készült el az új szoftver. A késés többéves az eredeti, 2026-os dátumhoz képest.

Oliver Blume vezérigazgató 2026-ról az évtized vége felé tolja el a Volkswagen (VW) Trinity nevű elektromos szedánjának megjelenését, mert az új szoftver nem készült el időben – írja a Bloomberg egy, az ügyet jól ismerő és névtelenségét kérő forrásra hivatkozva.

volkswagen projekt trinity
 

A német vállalat egy 2 milliárd eurós németországi elektromosjármű-gyár felépítését is elhalasztja.

Az eredeti tervek szerint az új üzemet Wolfsburg közelében építették volna az elektromos járművekhez, és 2026-ban megindult volna a Trinity tömeggyártása. A késedelem megnehezíti Európa legnagyobb autógyártójának a törekvését, hogy felzárkózzon a Teslához, egyben jól szemlélteti a Volkswagen átalakításával járó kihívásokat.

Elemzők szerint Oliver Blume átalakítása javíthatja a Volkswagen anyagi helyzetét, de késlelteti az elektrifikációt és a kulcsfontosságú termékbevezetéseket, amihez hozzátették: a cégnek minél előbb  tájékoztatnia kellene a befektetőket a stratégiaváltásokról.

Az előző vezérigazgató, Herbert Diess – akit Blume szeptemberben váltott le – tavaly agresszív stratégiákat mutatott be az elektromos autók terén, azonban az új cégvezérnek vissza kell vonnia néhányat ezek közül, mert irreálisak – árulta el a forrás, aki hozzátette: a változások részleteinek kidolgozása még folyamatban van.

A Tesla 2021-ben több mint kétszer annyi elektromos autót adott el, mint a Volkswagen, és Elon Musk idén új gyárak építését jelentette be. A VW mégis keményen dolgozik a felzárkózáson. A gyártó szeptemberben a Porsche 9,4 milliárd eurós tőzsdei bevezetésével szép összeget gyűjtött össze, és 2026-ig mintegy 52 milliárd eurót különített el projektekre, a többi között hat akkumulátorgyár létrehozására Európa-szerte.

A vállalat nem kívánta kommentálni a híreket.

Letarolják a távol-keleti márkák az európai autópiacot

Ütemet vesztett az európai autóipar a koronavírus-járvány kezdete óta eltelt két és fél évben. Nem csak az uniós eladásokban, már Magyarországon is egyre népszerűbbek a távol-keleti, főleg japán és dél-koreai márkák, amelyeket jóval kevésbé érintett az elmúlt évek válsága. Hazánk legnagyobb szerencséje, hogy a prémiummárkák népszerűsége a következő években is kitarthat.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.