BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsabb lett az út Dubrovnikba

Egy év csúszással átadták a dél-dalmáciai Peljesac hidat, az ország főúthálózatával összekötő gyorsforgalmi sztrádát. Ezzel teljessé vált Horvátország történetének legnagyobb infrastrukturális beruházása, és lényegesen lerövidült a menetidő Dubrovnik irányába.

Jelentősen gyorsabb lett az út Horvátország többi része és a dél-dalmáciai Dubrovnik között, miután a héten átadták a Peljesac hídhoz csatlakozó bekötőutakat. A Bosznia-Hercegovinát a dalmát szigetvilágon keresztül megkerülő átkelő egy évvel ezelőtt készült el. Tavaly nyáron ünnepélyes keretek között adták át a forgalomnak, ezzel közvetlen kapcsolatot teremtve Horvátország többi része és annak déli exklávéja között. 

CROATIA-BOSNIA-EU-TRANSPORT-BRIDGE
Croatian 1991-95 war veteran Ivan Petrinjak (62) (L), from Northern-Croatian city of Varazdin, who travelled with his 2 daughters, 2 sons and a grand son, looks at the newly built Peljesac Bridge, a cable-stayed bridge in Dubrovnik-Neretva County spanning the sea channel between Komarna on the northern mainland and the peninsula of Peljesac, on July 26, 2022 ahead of the official opening ceremony scheduled on July 29. - The bridge connects central and southern parts of Croatian Adriatic coast, via Peljesac peninsula. The bridge linking Peljesac peninsula with the Croatian mainland has been widely regarded as one of the country's most ambitious infrastructure projects since Zagreb declared independence from Yugoslavia in 1991. (Photo by ELVIS BARUKCIC / AFP)
Most már a Peljesac híd mindkét oldalán gyorsforgalmi úton haladhatnak az autósok.
Fotó: AFP

A 2404 méter hosszú és 55 méter magas átkelő azonban eddig nem tudta teljes egészében ellátni a feladatát, a bekötőutak egy része ugyanis nem készült el időben. Emiatt a hídon átérve az autósok a Peljesac-félsziget szűk útjain kényszerültek elérni a célállomásukat, ráadásul a kamionosok nem is közlekedhettek arra. Ennek viszont most vége.

A csaknem 30 kilométeres úttal egy év késéssel, de elkészült a görög Avax csoport. 

Az építkezés csúszása elsősorban a járványnak és munkaerőhiánynak tudható be, de a dráguló alapanyagok miatt is csúszott a kivitelezés. A 32,8 millió euróból épülő utat ráadásul egy nehéz hegyi terepen kellett átvezetni, ezért a kivitelezőknek egy 1265 méter hosszú és egy 1320 méteres alagutat, valamint egy 485 méternyi, az Adriát átívelő másik hidat is építeniük kellett Ston városánál.

A Peljesac hídon a valamivel több mint fél évvel ezelőtti átadása óta másfél millió jármű kelt át, ez a szám a teherforgalom engedélyezése miatt várhatóan a következő hat hónapban jóval több lesz. Az útkezelő szerint az átkelő teljes egészében kiállta a próbát és megfelel az elvárásoknak. 

A turistákkal viszont sok baj van, mert rendszeresen megállnak nézelődni és szelfizni 

a gyorsforgalmi hídon. Ez nagyon veszélyes és tilos, ezért a leállósávot lezárták, és a hatóságok kamerákon keresztül folyamatosan figyelik és büntetik a szabálysértőket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.