BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Németország teljes sokkban: csődbe ment a legendás német autógyártó

Az Isdera fizetésképtelenségével Németország egyik legkülönlegesebb autómárkája végleg megszűnik. Az olyan legendákra azonban, mint az Imperator 108i és a Commendatore 112i, mérföldkövekként fognak emlékezni az autóipar történetében. A csődeljárás már megkezdődött.

A német sportautó-gyártó, az Isdera csődeljárást jelentett be. Ez azt jelenti, hogy a német autóipar történetének egyik legizgalmasabb, de egyben legrejtélyesebb márkája bizonytalan jövő elé néz – tájékoztatott a Shots Magazin.

A csődeljárás már megkezdődött
A csődeljárás már megkezdődött / Fotó: Isdera Facebook oldala

Az Isdera fizetésképtelenségével Németország egyik legkülönlegesebb autómárkája végleg megszűnik. Az olyan legendákra azonban, mint az Imperator 108i és a Commendatore 112i, mérföldkövekként fognak emlékezni az autóipar történetében.

A Saarbrückeni Kerületi Bíróságon megindult a fizetésképtelenségi eljárás, és Thomas Becker ügyvédet nevezték ki ideiglenes felszámolónak.

Az 1982-ben Eberhard Schulz által alapított Isdera mindig is a kézműves exkluzivitás és a technikai extravagancia szinonimája volt. A márka a kompromisszumok nélküli egyéniségéről és olyan technikai újításairól volt ismert, mint a sirályszárnyas ajtók, a periszkópos visszapillantó tükrök és a rendkívüli motorkoncepciók.

Kecskeméti Mercedes: elárulta az igazgató, mi fog történni a gyárral – ez mérföldkő, és már nem csak Magyarországról szól
Az új gyáregység 2026 közepéig megkezdi működését – erről is beszélt a Világgazdaságnak adott interjújában Jens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. igazgatója. Elmondta, hogy több mint egymilliárd eurót fektetnek be Magyarországon, amivel 3000 munkahelyet teremtenek. Szerinte most alakítják át a jövőt. A menedzser kitért az új modellekre és arra is, hogy a kecskeméti Mercedes átáll-e kizárólag elektromos autók gyártására.

 

Minden egyes járművet egyedileg, a megrendelők igényei szerint építették fel, számos alkatrészt a Mercedes-Benz-től és a Porschétól szereztek be. A megrendeléseket csak a vállalat vezérigazgatójával való közvetlen kapcsolatfelvétel után lehetett leadni. A gyártási darabszám mindig rendkívül alacsony maradt, ami a modelleket ma keresett gyűjtői darabokká teszi.

Több tulajdonosváltás és a 2010-es évekbeli, kínai partnerekkel való együttműködés után az Isdera nem elég vonzó elektromos járművekkel és formatervekkel próbált a korábbi sikerekre építeni. Egy új kínai fejlesztőközpont és az ambiciózus tervek ellenére sem sikerült a márkát tartósan stabilizálni.

A német ipart telibe találták Donald Trump vámjai

A német autóipari szövetség szerint a vámok hatása az egész világon érezhető lesz, és állásokba fog kerülni. Áremelkedésre és kisebb eladási volumenre számítanak a német iparban, miután Donald Trump jóval magasabb vámokat vezetett be csütörtökön.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.