Az OMV nem vesz részt a cseh Unipetrol privatizációjában - tudatta pénteken Thomas Huemer szóvivő az APA hírügynökséggel. A kiadott nyilatkozat szerint az osztrák olajipari konszernnek nincs szüksége a cseh társaság megszerzésére ahhoz, hogy kelet-közép-európai részesedését 2008-ig a tervezett 20 százalékra növelje. Mindemellett pedig elegendő finomítói kapacitásra tettek szert a Bayernoil megvásárlásával.
Az OMV nyilatkozata már csak azért is érdeklődésre tarthat számot, mert az Unipetrol előző privatizációs kísérlete alkalmával - a Mollal és a TVK-val közös konzorciumot alkotva - egyike volt azoknak, akik végső ajánlatot is tettek. (A cseh olajtársaság értékesítésére kiírt pályázatot akkor a svájci-cseh Agrofert Holding nyerte meg. Az ügylet azonban kútba esett, mert a győztes később a 361 millió eurós vételi ár csökkentését követelte. Az OMV-Mol-TVK árajánlata nem került nyilvánosságra, a harmadik pályázó, a brit Rotch Energy 444 millió eurót kínált a cseh cégért.)
A cseh privatizációs hatóság, az FNM csütörtökön hirdette meg újra az Unipetrol 63 százalékos tulajdonrészét. A szándéknyilatkozatokat december 20-áig lehet benyújtani, a kötelező ajánlatok elkészítéséig jövő év március első feléig lesz ideje a pályázóknak. A döntést pedig március végére ígérik a cseh illetékesek.
A tenderkiírás az előzőektől annyiban különbözik a cseh sajtó szerint, hogy a kormány nem kívánja befolyásolni az új tulajdonost abban, megtartja-e az Unipetrol-leányvállalatokat, vagy sem. Valószínűsíthetően e ténynek köszönhető, hogy Kovács László, a BorsodChem Rt. vezérigazgatója pénteken úgy nyilatkozott: keresik annak a lehetőségét, hogyan kapcsolódhatnának be az Unipetrol magánosításába. Az olajkonszern túl nagy, minden részlete a BC-t nem érdekli, de a Spolana Neratovic leányvállalat megszerzésének lehetőségével foglalkoznak - idézte a Reuters Kovács Lászlót. Az ügylet további részleteiről azonban többet a vezérigazgató nem árult el. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.