Szinte biztosra mondható, hogy a klasszikus privát bankokat nem érinti negatívan a jelenlegi globális pénzügyi válság, sőt, akár még profitálhatnak is – mondta lapunknak Gordian F. Gudenus, a legnagyobb osztrák magánbank, a Bank Gutmann egyik partnere. A többek között a magyar területért felelős osztrák bankár szerint a jelenlegi helyzet jól mutatja, hogy a méret nem garancia a stabilitásra, sokkal inkább az üzleti modell az elsődleges a siker szempontjából. A nehéz időkben is sikeres privát hitelintézetek nem foglalkoznak befektetési banki és saját számlás kereskedelmi tevékenységgel. A nagyokkal szemben a Gutmann kizárólag privát banki tevékenységet folytat, ennek viszont megvan az az előnye, hogy az összes ügyfél bármikor közvetlenül kapcsolatba léphet valamelyik társtulajdonos vezetővel – mutatott rá. Márpedig a cégfilozófia szerint sokat számít, ha az ügyfél (akiknek nagy része saját céget irányító vállalkozó) azt látja, nem egy megabank mégoly képzett alkalmazottja, hanem egy másik vállalkozó a partnere: olyan valaki, aki ugyanannyira profi és hosszú távon elkötelezett a maga pénzügyi szakterületén, mint ő. A Gutmann egyébként sem az ügyfélszám növekedésében látja a fejlődés útját, hanem a kevesebb, de nagy és minőségi ügyfelek szerzésében.
A tulajdonosi struktúra az, amely a meghatározó bankunk működésében és sikerességében – mondja Gudenus: a hitelintézet 80 százaléka az alapító Kahane család, 20 százaléka pedig a partnerek tulajdonában van. A társtulajdonosok – akiknek az elkötelezettsége értelemszerűen egy menedzserénél hosszabb távú – így nemhogy kiveszik a részüket a napi irányításból, de személyes találkozásokkal tartják is a kapcsolatot az ügyfelekkel. Gudenus, illetve a budapesti iroda vezetői, Varga Szabolcs és Baki Zoltán is gyakran találkoznak fő területükön, a Magyarországon és Erdélyben lévő ügyfeleikkel, legalább kéthavonta meglátogatják őket. A Gutmann „családi bankként” működik, s nemcsak abban az értelemben, hogy az intézmény 80 százaléka a Kahane család tulajdonában van, hanem abban az olvasatban is, hogy munkatársai és vezetői személyes kapcsolatban állnak az ügyfeleikkel.
A közép-európai és a német nyelvterületen élő kliensek között szembetűnő a különbség – mutat rá Gudenus egy érdekes jelenségre. Kelet-Közép-Európában ugyanis hozzászoktak a nemritkán három számjegyű, gyors profitnövekedéshez, míg Ausztriában vagy Németországban a gyarapodás kisebb mértékű és hosszú távon történik, de egyenletes és biztos. Keletebbre viszont eddig a vállalkozók viszszaforgatták a profitot a társaságukba, ám a vállalatok mostanság kezdenek olyan méretűvé válni, hogy számottevő nyereséggel el lehet őket adni, így az ebből származó bevételt a tulajdonosok már a privát bankokon keresztül szeretnék kamatoztatni – mondja Gudenus, kiemelve, ez utóbbi jelenség kezd elterjedni Erdélyben is. Most konszolidálódik a magyarországi és az erdélyi – az elmúlt öt évben kialakult – ügyfélkörük, míg például Ausztriában vannak olyan családok, ahol már a negyedik generáció – mintegy 80 éve – áll velük kapcsolatban. VG
A Gutmann ügyfelei között helyi, illetve nemzetközi intézményi befektetők, alapítványok, valamint tehetős magánszemélyek és családok találhatók.
A Gutmann ügyfelei között helyi, illetve nemzetközi intézményi befektetők, alapítványok, valamint tehetős magánszemélyek és családok találhatók.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.