A banki piactér 11 pénzintézeti partner bevonásával kezdte meg működését. Fő célja, hogy a komplex banki szolgáltatásokat átlátható formában, könnyű választást lehetővé téve mutassa be a társaság több mint egymillió ügyfelének, illetve a külső érdeklődőknek. Az új szolgáltatás szerves része a Netrisk stratégiájának, amely aggregátor oldalként a biztosításokon túl az ügyfélkört érdeklő más szolgáltatásokat: pénzügyi termékeket és árucikkeket is egy helyen kíván bemutatni.
„A Netrisk banki piactere leginkább abban tér el a piacon jelenlévő más pénzügyi összehasonlító oldalaktól, hogy nem feltételezéseken alapuló, ezért gyakran pontatlan kalkulációk alapján előállított költségszint alapján rangsorolja a kínálatot – magyarázza Pap Balázs, a Netrisk vezérigazgató-helyettese. – Ehelyett a leginkább testhez álló ajánlatok valós élethelyzetekhez kapcsolódó, az ügyfél által kiválasztott fő szempont alapján (például megújuló hitel, államilag támogatott megtakarítás vagy éppen olcsóbb tankolás) jelennek meg, lehetővé téve az egyszerű választást.”
A közel egy hete működő banki piactéren a legnagyobb érdeklődés a kölcsönök iránt mutatkozott: az ügyfelek negyven százaléka tájékozódott erről a termékkörről. Szintén jelentős arányban (25-25%) érdeklődtek a megtakarítások, illetve a folyószámlatermékek iránt – ez utóbbi esetében minden bizonnyal a jövő héttől jelentősen emelkedő tranzakciós illeték is fokozta az ügyfelek aktivitását.
A márciusi-áprilisi jelentős emelkedés után továbbra is stagnáló díjszintet mutat a Netrisk Kgfb-indexe. A mutatószám szerint a személyautók kötelező biztosításának átlagdíja jelenleg 16,2 százalékkal haladja meg a január eleji szintet.
Az első félévben felfelé mozdultak az átlagdíjak a többi jelentős online biztosítási termék esetében is. A Netrisken keresztül megrendelt szerződések adatai alapján az egy évvel ezelőtti szintet legnagyobb mértékben a casco első féléves átlagdíja haladta meg: átlagosan 11 százalékkal fizetnek érte többet az autósok, mint a tavalyi év első felében. A lakásbiztosítások esetében ez a mérték 5,5%, ami szintén jóval az inflációs szint felett alakul. Az utasbiztosítások esetében ugyanakkor 2 százalék alatt maradt az átlagdíjak változása.
„Főként a casco esetében tapasztalhatjuk, hogy az idén januárban bevezetett biztosítási adó jelentős részét a biztosítók kénytelenek tovább terhelni az ügyfelekre – mondta Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Korábban mind a casco, mind a lakásbiztosítás esetében évek óta csökkentek a díjak. Kérdés, hogy ez a törés csak az új biztosítói teher egyszeri hatása, vagy egy hosszabb távú trendforduló első jele, amit a káradatok további alakulása is alapvetően befolyásolhat.”
Az online biztosítási piacon ugyanakkor minden termékkör esetében erősödött a forgalom a tavalyi év hasonló időszakához képest. A kgfb-kötéseket elsősorban az évközi váltók számának további bővülése növelte, ami az együttkötési akciók miatt a casco-piacra is jótékony hatással volt. A lakásbiztosítások esetében az okozott növekedést, hogy egyre több lakásbiztosítás megújítása zajlik online felületeken. Az online utasbiztosítások számát ugyanakkor az növelte, hogy egyre nagyobb a magánszervezésű külföldi utak részaránya, emiatt a szerződések egy részét most nem utazási irodák kötik, hanem közvetlenül a biztosított ügyfelek.
Mivel az online biztosítást kötők jelentős része a legnagyobb hazai online biztosítási alkuszcég oldalain köt szerződést, jórészt a fenti tendenciák eredményeképpen a Netrisk az idei félévben 37 százalékkal több biztosítási szerződést kötött, mint az előző év első felében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.