A különféle teljesítmény szerinti bontásból (kis-, közép- és nagykategória) kitűnik, hogy a legnagyobb növekedést az elmúlt kilenc hónapban a 150 kW feletti teljesítményű autók köteleződíja produkálta, amely minden bonus-kategóriában csaknem a harmadával drágult. A féléves adatokhoz képest azonban jelentős korrekciók zajlottak le az egyes szegmensekben. Míg félévkor még minden teljesítménykategóriánál a B10-es besorolású autóknál következett be nagyobb mértékű (a nagykategóriánál például közel 60 százalékos) díjemelkedés, mára ez a tendencia mindenhol megfordult, és ismét a kedvező kártörténeti besorolású járművek preferálása tapasztalható.
„A időszak elején tapasztalható aktív kísérletezést követően a díjstruktúra viszonylag állandósult – értékelte az elmúlt hónapok fejleményeit Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. Az év eleje óta – tette hozzá – összesen 44 tarifaváltoztatást jelentett be a piacon szereplő 15 biztosító, ezek több felére azonban még a március-áprilisi időszakban került sor.
Ami az év végi kötelezőkampányt illeti, abban még mindig a hazai gépjárműállomány több mint fele, kétmillió jármű érintett: ennyi kötelező biztosításnak az évfordulója esik az év végére. Továbbra is intenzív lesz tehát a kampány, amelynek során a Netrisk várakozásai szerint idén is mintegy 400-450 ezer biztosítóváltásra kerül sor.
A kampány időszakára a legtöbb biztosító várhatóan új díjtarifát hirdet majd. A kiélezett kampány hatására az időszak során kötött szerződések átlagdíja a Netrisk várakozásai szerint ismét jóval az évközi díjak szintje alatt, várhatóan 12-13 ezer forint körül alakul majd, ami a tavalyi kampányidőszakban kötött szerződések átlagdíjánál ugyan kissé magasabb, de a kgfb-indexben időszakosan így is közel 50 százalékos zuhanást okozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.