„Ami a VW-t illeti, a két lehetséges forgatókönyv historikus mintázatokkal Nokia-, avagy Toyota-sztoriként írható le – mondta a Pioneer igazgatója. Nokiasztoriként értelmezve a történetet azt mondhatjuk, hogy egy globális és piacvezető nagyvállalat bukása hosszan tartó, paradigmaváltást is magában foglaló változásokkal jár együtt, az érintett cég befektetési célponttá válik, árfolyama soha nem tér vissza az eredeti magasságokba, és e változások átrendezik egy kisebb-nagyobb gazdasági régió egész munkaerőpiacát. Toyota-sztoriként értelmezve a történetet, a válság az amerikai és az Amerikán kívüli kereskedelmi érdekek összecsapása, amely egy globális nagyvállalatot sikeres alkalmazkodásra kényszerít, hogy azután ismét a világ élvonalába tornássza magát. Ez a folyamat éppen csak meglegyinti a makrogazdasági folyamatokat, és nincs tartós negatív hatása az érintett régiók munkaerőpiacán" - fogalmazott.