Pénz- és tőkepiac

Profitdiétára váltott a PepsiCo

A PepsiCo kurzusa az idén 10 százalékot gyengült, míg a nagy rivális Coca-Coláé csak 3,2 százalékot esett.

Növekvő forgalom mellett apadó nyereséggel jutott túl a második negyedéven a PepsiCo. Az amerikai élelmiszeripari óriás 2,4 százalékkal 16,09 milliárd dollárra srófolta fel tárgyidőszaki bevételét az egy évvel korábbihoz képest, elsősorban a rágcsálnivalókat készítő Frito-Lay üzletága jóvoltából, amely 4,3 százalékkal több, 3,84 milliárd dollárt hozott a vállalat konyhájára. A hagyományosan legtöbb, ezúttal 5,19 milliárd dollárt kasszírozó észak-amerikai üdítőipari üzletág hanyatlása immár sorozatban negyedik negyedéve folyik, az éves elmaradás most egyszázalékos volt.

Fotó: AFP

A cukormentes, illetve alacsony kalóriatartalmú üdítőkre való átállás egyelőre nem sikertörténet a Pepsinél. A gabonapelyheket, müzliket forgalmazó Quaker üzletág is 5 százalékos mínuszban maradt 527 milliós eladásaival. A legnagyobb, 11 százalékos előrelépést az európai-szubszaharai régió produkálta, innen 3,11 milliárd dolláros forgalmat jelentettek, ugyanakkor az ázsiai–észak-afrikai–közel-keleti térség, benne Kínával, ezúttal gyengén mu­­zsikált, 2 százalékos visszaesése 1,57 milliárdos bevételt takar.

Üzemi szinten 4 százalékos eredménybővülést mutattak ki, a 3,03 milliárdból a Frito-Lay – főszereplőként – 1,2 milliárddal vette ki a részét. A június 16-ával záruló üzleti negyedév adózott nyereségével aligha lehetnek maradéktalanul elégedettek a részvényesek. A profit elsősorban a szállítás és az alapanyagok drágulása következtében 14 százalékkal 1,82 milliárd dollárra, az egy részvényre eső eredmény (EPS) 1,46-ról 1,28 dollárra apadt.

Az egyszeri tételektől megtisztított EPS 1,61 dolláros értéke viszont 9 centtel meghaladta a Reuters elemzői konszenzusát, amely a forgalmat csekély mértékben, 50 millió dollárral becsülte alul. A piaci várakozásoknál enyhén jobb eredményekre egyszázalékos erősödéssel reagált az árfolyam. A PepsiCo kurzusa az idén 10 százalékot gyengült, míg a nagy rivális Coca-Coláé csak 3,2 százalékot esett.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

profit PepsiCo
Kapcsolódó cikkek