BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Változatlanul hasít a babaváró

Kiemelkedően magas a babaváró kölcsön ismertsége, a többség a maximális, tízmilliós összeget kéri és kapja a hiteligényléskor. A lakásvásárlás és -felújítás a legnépszerűbb felhasználási cél – derül ki egy friss kutatásból.

A babaváró kölcsön rövid idő alatt beépült a köztudatba, a megkérdezettek négyötöde hallott már róla, a termék ismertsége a már kapcsolatban élő, de még gyermektelen párok körében a legmagasabb, 88 százalékuk tud a konstrukció létezéséről – derül ki abból a felmérésből, amelyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. végzett a Sberbank Magyarország Zrt. megbízásából. A hiteligénylést tervezők aránya a 18–29 évesek körében kimagasló, 44 százalékuk számol a kölcsön felvételével. Az életkor előrehaladtával csökken ugyan a szándék, de a 30–39 évesek közül is minden ötödik élne a lehetőséggel. A kondíciókkal az érintettek legnagyobb része tisztában van. Hatból átlagosan öt potenciális igénylő alaposan utánajárt a visszafizetés szabályainak és az igénylés feltételeinek is. A legtöbben (89 százalék) tisztában vannak vele, hogy szükséges a sikeres banki hitelbírálat, de még a tb-jogosultságra vonatkozó kérdésre is 85 százalékuk tudta a választ.

A felhasználás idejéről Fodor Tamás, a Sberbank retail területért felelős igazgatósági tagja elmondta: a legtöbben egyelőre tartalékolnának, 53 százalékuk csak egy év múlva vagy még később költené el az összeget. Minden tizedik igénylő viszont már egy hónapon belül hozzányúlna a pénzhez. Akik a babaváró felvételében gondolkodnak, elég megosztottak a tervezett gyermekszámmal kapcsolatban. Csak egyötödük mondta, hogy három utódot tervezve veszi fel a kölcsönt, miközben a két gyermeket tervezők aránya a legnagyobb, az igénylők harmada tartozik ide.

Ami a felhasználást illeti, a kölcsön felvételében gondolkodók 53 százaléka lakásvásárlásra, -építésre fordítaná az igényelt összeget. Lakásfelújításban az érintettek negyede gondolkodik, ugyanennyien lakásfelszerelésre, bútorra is költenének. Hasonló mértékű (26 százalékos) azok aránya, akik a gyermekkel kapcsolatos kiadásaikat finanszíroznák, de népszerű az autó­vásárlás (16 százalék) és a befektetés (10 százalék) is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.