A babaváró kölcsön rövid idő alatt beépült a köztudatba, a megkérdezettek négyötöde hallott már róla, a termék ismertsége a már kapcsolatban élő, de még gyermektelen párok körében a legmagasabb, 88 százalékuk tud a konstrukció létezéséről – derül ki abból a felmérésből, amelyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. végzett a Sberbank Magyarország Zrt. megbízásából. A hiteligénylést tervezők aránya a 18–29 évesek körében kimagasló, 44 százalékuk számol a kölcsön felvételével. Az életkor előrehaladtával csökken ugyan a szándék, de a 30–39 évesek közül is minden ötödik élne a lehetőséggel. A kondíciókkal az érintettek legnagyobb része tisztában van. Hatból átlagosan öt potenciális igénylő alaposan utánajárt a visszafizetés szabályainak és az igénylés feltételeinek is. A legtöbben (89 százalék) tisztában vannak vele, hogy szükséges a sikeres banki hitelbírálat, de még a tb-jogosultságra vonatkozó kérdésre is 85 százalékuk tudta a választ.
A felhasználás idejéről Fodor Tamás, a Sberbank retail területért felelős igazgatósági tagja elmondta: a legtöbben egyelőre tartalékolnának, 53 százalékuk csak egy év múlva vagy még később költené el az összeget. Minden tizedik igénylő viszont már egy hónapon belül hozzányúlna a pénzhez. Akik a babaváró felvételében gondolkodnak, elég megosztottak a tervezett gyermekszámmal kapcsolatban. Csak egyötödük mondta, hogy három utódot tervezve veszi fel a kölcsönt, miközben a két gyermeket tervezők aránya a legnagyobb, az igénylők harmada tartozik ide.
Ami a felhasználást illeti, a kölcsön felvételében gondolkodók 53 százaléka lakásvásárlásra, -építésre fordítaná az igényelt összeget. Lakásfelújításban az érintettek negyede gondolkodik, ugyanennyien lakásfelszerelésre, bútorra is költenének. Hasonló mértékű (26 százalékos) azok aránya, akik a gyermekkel kapcsolatos kiadásaikat finanszíroznák, de népszerű az autóvásárlás (16 százalék) és a befektetés (10 százalék) is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.