Pénz- és tőkepiac

Fókuszban a napi fogyasztási cikkek szektora

A napi fogyasztási cikkek szektorát lefedő ETF-ek akkor is jól teljesítenek, ha romlanak a gazdasági növekedési kilátások. Ráadásul a szektor a magas inflációt is jól viseli, ezért a következő hónapokban felkeltheti a befektetők érdeklődését.

Az elmúlt hónapokban egyre sűrűsödtek az intő jelek a részvénypiac számára. Szeptemberben a kínai Evergrande ingatlanóriás problémái előrevetítették a kínai gazdaság lassulását. A delta variáns a várakozásokkal ellentétben még a magasan átoltott országokban is lezárásokhoz vezetett, ráadásul az omikron variáns ellen úgy tűnik, hogy csak három oltás hatásos. Végül pedig fontos megjegyezni azt is, hogy az elmúlt több mint másfél évben az óriási monetáris és fiskális lazítás, valamint a kilábalás vezette profitnövekedés volt a részvénypiaci emelkedés motorja.

Fotó: Földi D. Attila / VG

Azonban az amerikai kötvényvásárlási program kivezetése, a kilábalás befejeződése (az Egyesült Államok GDP-je elérte a vírus előtti szintet) és az emelkedő miatti jövőbeli kamatemelések együttesen kihívást jelenthetnek a további érdemi részvénypiaci emelkedésnek, különösen mivel az értékeltségi szintek is meglehetősen magasak. Ez már meg is látszódik abban, hogy egyre kevesebb tud részt venni az emelkedésben, azaz a piac belső szerkezete már hónapok óta romlik, gyengül.

Egy ilyen környezetben érdemes megfontoltnak és szelektívnek lenni a részvénypiaci kitettségek tekintetében. Olyan részvényekre és szektorokra érdemes figyelni (és ezeket felülsúlyozni a portfólióban), amelyek a mostani helyzetben is képesek lehetnek többlethozamot nyújtani. Egy ilyen szektor lehet a napi fogyasztási cikkek gyártói, amelyhez például az élelmiszer-kiskereskedelemmel, tisztálkodószerekkel és dohánytermékekkel foglalkozó vállalatok tartoznak.

Mivel az ilyen típusú cégek termékei iránt a kereslet állandó és jól kiszámítható, ezért a szektor akkor is jól teljesít, ha romlanak a növekedési kilátások. Ráadásul a szektor a jelenlegi magas inflációt is jól viseli, mert a termékei iránt rugalmatlan a kereslet, ezért a magasabb árakat relatíve könnyen át tudja hárítani a fogyasztókra, így a magasabb infláció nem jelent különösebb problémát.

A szektor egyetlen gyenge pontja, hogy növekvő hozamkörnyezetben alulteljesít, de idáig a hosszú hozamok még nem emelkednek (némileg meglepetésre), ezért ez egyelőre nem jelent problémát.

STRATÉGIA FMCG fogyasztási cikkek befektetés
Kapcsolódó cikkek