Miután hosszas küzdelmet követően a legtöbb szakértő szerint a reális árnál jóval drágábban megvásárolta a Twittert, Elon Musknak most pénzügyileg is életképessé kell tennie a közösségi oldalt, miközben a hirdetésekre alapozó technológiai cégek többsége a vártnál gyengébb eredményekről számolt be az elmúlt hónapokban.
Musk többször beszélt arról, hogy szabadulna a hirdetésekre alapuló üzleti modelltől – amire szüksége is lesz, hiszen amióta a birtokába került, márkák sora jelentette be, hogy egy időre szünetelteti a reklámokat a Twitter felületén –, és az alternatív bevételi forrásokról szóló ötletekből sincs hiány. Az ismert emberek valódiságát igazoló kék pipát először havi 20, majd újabban havi 8 dollárért kínáló ajánlata nem aratott osztatlan sikert, de
felmerült, hogy a Twitteren az OnlyFansra emlékeztető, felnőtt tartalmakat kínáló videók is elérhetők legyenek.
Ezek árát a készítők határoznák meg, ám a bevételből a vállalat is részesülne.
Tekintve, hogy a Twitter azon kevés hagyományos közösségi oldal egyike, amely megtűri a meztelenséget és a pornót – a Daily Mail szerint ezek az összes tartalom 13 százalékát teszik ki –, a lépés csupán ennek a készpénzre váltását jelentené. Márpedig a Twitternek minden centre szüksége van, nem csoda, hogy Musk a dolgozók felét ki akarja rúgni.
A felvásárlás keretében a Twitterért kifizetett 44 milliárd dolláros vételár egy része ugyanis a cég adósságához adódott hozzá, így
a vállalatnak jelenleg 13 milliárd dolláros a tartozása, aminek csak a kamata évi 1 milliárd körül lehet,
miközben a Twitter éves nyeresége elmarad ettől. Ugyanakkor amikor a közösségi oldal felvásárlásának a gondolata először felmerült, Musk még arról beszélt, hogy az ügyletnek nem a pénzkeresés a célja.
Ennek ellenére az költségeit azért ki kell termelje a vállalat, hacsak a cég működését nem akarja magánvagyonból biztosítani Musk, akinek a vagyona jelentős része különböző vállalatainak a részvényeiben áll, amelyek közül ráadásul elég sok lehet hitelfedezetként is lekötve.
A pénztermelés egy másik útja az is, hogy a hírességeknek csak pénzért lehetne közvetlen üzenetet küldeni, de a dolgozók kirúgása mellett felmerült az is, hogy az oldal mögött álló infrastruktúra terén is elérhetők megtakarítások – írja a The New York Times.