Csaknem 20 milliárdos informatikai projekt beszállítója lett a 4iG
A BKV informatikai rendszerének hosszú távú üzemeltetésében vesz részt a 4iG, a Sys IT Services Kft. nevesített alvállalkozójaként. A magyar IT-nagyvállalat 5+5 évre nyújt szolgáltatásokat a közlekedési társaságnak másik alvállalkozóval, a T-Systems Magyarország Zrt.-vel közösen. Az első 5 évre szóló megbízás keretösszege meghaladja a 19 milliárd forintot.
VG
2019.07.02, 08:27
Megosztom a cikket
A BKV által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást a Sys IT Services Szolgáltató Kft. (Sys Kft.) nyerte el fővállalkozóként. A 2019. július 1-jén aláírt szerződés értelmében a fővállalkozó az általa megnevezett alvállalkozókkal közösen 5+5 évig működteti és fejleszti a budapesti közösségi közlekedés üzemeltetését végző BKV Zrt. informatikai rendszerét – írja közleményében a 4iG.
E szerint
a szerződéses keretösszeg nettó 3 milliárd 808 millió forint évente, így az első 5 évben a szolgáltatási díj teljes keretösszege meghaladja a nettó 19 milliárd forintot.
Fotó: Móricz-Sabján Simon
A Sys Kft. két alvállalkozót nevesített ajánlatában – a 4iG-t és a T-Systems Magyarország Zrt.-t. A megállapodás értelmében a 4iG az informatika több területén nyújt menedzselt üzemeltetési szolgáltatásokat a BKV-nak. Az ilyen, a teljes IT-életciklusra kiterjedő szolgáltatások biztosítása az informatikai nagyvállalat hagyományos értéke és erőssége. A 4iG az elmúlt évtizedekben átfogó szaktudást szerzett a Service Desk/Help Desk területén, az asztali számítógépek, nyomtatók, valamint a hálózatot kiszolgáló szerverek üzemeltetésében, illetve a különböző IT-alkalmazások üzemeltetésében, fejlesztésében, ezen területek döntő többsége jelen projekt megvalósításának is részét képezik.
A tőzsdei IT-nagyvállalat szakmai módszerek széles körű alkalmazásával – informatikai eszközök standardizálása, feladatok automatizálása, tudásmenedzsment használata, célzott képzés – javít úgy a szolgáltatások minőségén, hogy közben csökkenti az üzemeltetési költségeket.
A hatékonyság növelését szolgálja továbbá, hogy a 4iG magas rendelkezésre állást garantál ügyfeleinek, és proaktív szolgáltatásokat nyújt számukra, automatikusan végzik el a szolgáltatási területeken a monitorozást, a karbantartást és a rendszerek időszakos felülvizsgálatát is. Az általuk nyújtott szolgáltatások eredményét időről időre összegzik, majd bemutatják a megrendelőnek.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.