Új Airbus konkurens a Boeingtól
A Boeing kedden bejelentette, hogy megkezdi újonnan fejlesztett replőjére a rendelések felvételét. A 7E7 gyártása jelentős lépésnek tekinthető és újjáélsztheti a társaság kevéssé rentábilis polgári repülési üzletágát. Az új modell az alacsony eladások miatt leállított 757-es és a csak folyamatos termelés kedvéért fenntartott 767-es típusokat váltja le. A chicago-i székhelyű Boeing 20 helyszín közül választotta ki Seattle-t és Washingtont, ahol majd megkezdi az új 200-250 személyes, közepes méretű gépek összeszerelését, melyek 2008-ban repülhetnek először. A pénzszűkében levő Boeing működési költségeinek lefaragását várja az új jet-ektől, s reméli, hogy piacot tud szerezni a nagy riválisától, az Airubus-ól Konkrét megrendelés még nem érkezett, a japán ANA légitársaság fontolgatta ugyan, hogy lecseréli közepes méretű gépeit, de még nem lépett. Az új gépek tervezésének költsége 10 milliárd dollárra becsülik, bár a társaság semmilyen összeget nem szivárogtatott ki. A repülőgépgyártás meglehetősen tőkeigényes ipar. Ha a Boeingnek nem sikerülne "pályára állítani" a 7E7-t, a két szereplős versenyben az igen termékeny Airbus 40 évben múlva akár egyeduralkodóvá válhat, s a Boeingnek csak a "futottak még" kategóriába tartozhat. A Boeing 1,112 rendeléssel jelenleg csak kullog a riválisa mögött, amelynek 1,467 gépre szóló rendelése van. Az Airbus szerint saját gépe, az A330-200 meg fogja nyerni 7E7-sel vívott párbajt s a következő 20 évben legalább 1,800 új megrendelést vár a közepes méretű repülőgépek piacán. (Reuters)


