Változtassuk meg együtt Szentendrét! címmel városmarketing-pályázatot hirdetett a szentendrei önkormányzat és a helyi városfejlesztő egyesület. A kommunikációs ötleteket a település új arculatának kialakításához várták. Az indoklás szerint erre azért van szükség, mert a települések között egyre nagyobb a kistérségi, a regionális, az országos és a nemzetközi verseny, így Szentendrének is márkaépítésbe kell kezdenie. A pályázatot a 35 évesnél fiatalabb grafikusoknak, képzőművészeknek, kommunikációs és reklámszakembereknek, szerkesztőknek, informatikusoknak, webdizájnereknek, filmeseknek, illetve a szakintézményekben tanuló egyetemistáknak írták ki.
A városmarketing és az arra felfűzött vizuális arculat azt a célt szolgálja, hogy közvetítse a település sajátos üzenetét, mondanivalóját a külvilág számára. A város vezetői a fiatalokat is fel kívánják karolni e munkában. A nagy múltú Szentendrének – állítják – megadatott egyfajta különlegesség, mivel a települést a kultúra, a művészet szigeteként emlegetik, bár hírneve erősen megkopott az utóbbi években. A városmarketing révén az önkormányzat pezsgőbb életű, művészies és fiatalos települést szeretne kialakítani.
Ma általános tapasztalat, hogy a Magyarországra érkező turisták meghatározó része Budapestre látogat el, és sokuk csak a főváros körül kirándulgat itt-tartózkodásakor. A helyi elképzelések szerint jó ötletekkel sikeresebben fel lehetne hívni a látogatók figyelmét arra, hogy érdemes kilépni a fővárosból. Emellett azonban a települési marketinggel arra is törekedni kell, hogy nemcsak a turisták, hanem az ott élő és dolgozó emberek is jól érezzék magukat.
A pályázatokat hat kategóriában – turisztikai embléma, szlogen, ismertető kiadvány, freecard, turisztikai célú film és honlap – lehetett benyújtani. Az eredményhirdetést szeptember 15-én tartották az első nemzetközi városmarketing-konferencián, ahol bemutatták a pályamunkákat is. A városemblémára Kiss Zsombor, a freecardra (ingyenes reklámképeslap) Bolgár Attila nyújtott be nyertes pályázatot. A tervek szerint az új termékeket 2007 tavaszától vezetik majd be. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.