BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ismertséghez kell a jó városmarketing

Változtassuk meg együtt Szentendrét! címmel városmarketing-pályázatot hirdetett a szentendrei önkormányzat és a helyi városfejlesztő egyesület. A kommunikációs ötleteket a település új arculatának kialakításához várták. Az indoklás szerint erre azért van szükség, mert a települések között egyre nagyobb a kistérségi, a regionális, az országos és a nemzetközi verseny, így Szentendrének is márkaépítésbe kell kezdenie. A pályázatot a 35 évesnél fiatalabb grafikusoknak, képzőművészeknek, kommunikációs és reklámszakembereknek, szerkesztőknek, informatikusoknak, webdizájnereknek, filmeseknek, illetve a szakintézményekben tanuló egyetemistáknak írták ki.

A városmarketing és az arra felfűzött vizuális arculat azt a célt szolgálja, hogy közvetítse a település sajátos üzenetét, mondanivalóját a külvilág számára. A város vezetői a fiatalokat is fel kívánják karolni e munkában. A nagy múltú Szentendrének – állítják – megadatott egyfajta különlegesség, mivel a települést a kultúra, a művészet szigeteként emlegetik, bár hírneve erősen megkopott az utóbbi években. A városmarketing révén az önkormányzat pezsgőbb életű, művészies és fiatalos települést szeretne kialakítani.

Ma általános tapasztalat, hogy a Magyarországra érkező turisták meghatározó része Budapestre látogat el, és sokuk csak a főváros körül kirándulgat itt-tartózkodásakor. A helyi elképzelések szerint jó ötletekkel sikeresebben fel lehetne hívni a látogatók figyelmét arra, hogy érdemes kilépni a fővárosból. Emellett azonban a települési marketinggel arra is törekedni kell, hogy nemcsak a turisták, hanem az ott élő és dolgozó emberek is jól érezzék magukat.

A pályázatokat hat kategóriában – turisztikai embléma, szlogen, ismertető kiadvány, freecard, turisztikai célú film és honlap – lehetett benyújtani. Az eredményhirdetést szeptember 15-én tartották az első nemzetközi városmarketing-konferencián, ahol bemutatták a pályamunkákat is. A városemblémára Kiss Zsombor, a freecardra (ingyenes reklámképeslap) Bolgár Attila nyújtott be nyertes pályázatot. A tervek szerint az új termékeket 2007 tavaszától vezetik majd be. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.