BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább csökkent az infláció márciusban

Nem okozott meglepetést a legfrissebb inflációs adat, kissé mérséklődött a pénzromlási ütem az előző hónaphoz képest.

Márciusban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,6 százalék volt, tavaly márciushoz viszonyítva pedig 6,7 százalékkal növekedtek az árak – közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Idén, az első három hónapban, átlagosan 6,9 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. A maginfláció az előző havi szinten, 5,3 százalékon maradt.

A havi drágulási ütemben kellemes meglepetést jelent az élelmiszerek áralakulása, átlagosan 0,4 százalékkal kellett csak többet fizetni ezért a cikkcsoportért. Ezzel a korábbi hónapokkal ellentétben a termékkör már inkább mérséklően hatott a teljes árindexre. A legnagyobb mértékben (2,8 százalék) a ruházkodási cikkek árai emelkedtek, de ez megfelel az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak. Az egyéb cikkek árai szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (1,2 százalék) drágultak, főleg az ugyanide sorolt járműüzemanyag-árak 3,3 százalékos áremelkedésének következtében. A szolgáltatások áremelkedése az átlaggal megegyező (0,6 százalék) volt. Átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,4 százalék) körében. A tartós fogyasztási cikkek ára idén eddig mindhárom hónapban növekedett, míg tavaly csak július-augusztusban haladták meg az előző hónap szintjét.

A 12 havi indexben – főként a kiugró őszi hónapok miatt – az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 12,3 százalékkal emelkedtek. Átlag alatt drágultak az egyéb cikkek (6,2 százalék) árai, ezen belül a járműüzemanyagok ára 18,2 százalékkal növekedett. A szolgáltatások (6,1 százalék) és a szeszes italok, dohányáruk (5,0 százalék) árnövekedése az átlagosnál szintén alacsonyabb volt. A szolgáltatások csoportjában a szemétszállítás díja 12,4, a csatornadíj 10,8, a vízdíj 10,1 százalékkal drágult. A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott az előző év azonos hónapjához viszonyítva, a ruházkodási cikkek esetében pedig kis mértékű áremelkedés (0,2 százalék) volt megfigyelhető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.