Az utazási szakma négynapos rendezvényén több mint 200 országból több mint 5500 kiállító vesz részt. Magyarország a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében, az idei évben is rendkívül impozáns, 215 m2-es nemzeti standon mutatkozott be az Európai régió kiállítói között.
Idén az immár hagyományos herendi porcelánfestés mellett mézeskalács díszítő mester is várja az érdeklődőket a magyar standon. A kulturális és népi értékeket bemutató sarokban a forgó hirdetőoszlop közelében, a látogatók padon „pihenhetnek meg” a matyóviseletbe öltöztetett Jancsit és Juliskát ábrázoló bábuk mellett. A Forma1, Dakar és MotoGP szimulátor pedig a legnagyobb sportesemények magyarországi futamaira invitálja a közönséget, „Magyarország a lóerők hazája 896 óta” szlogennel.
A Magyarországot népszerűsítő kommunikációban az eddigi hagyományos turisztikai termékek mellett erőteljesen jelent meg a turisztikai szolgáltatókkal közös Budapest Winter Invitation kampány, a 2009-re meghirdetett Kulturális Turizmus Éve, valamint a „Pécs 2010 – Európa Kulturális Fővárosa” projekt promóciója is.
Hazánk 2005 óta hazánk tagja az turisztikai világszervezet, az UNWTO Végrehajtó Tanácsának, 2007-ben és 2008-ban pedig az irányító testület alelnöki pozícióját is Magyarország töltötte be.
A WTM keretében tartott tanácskozáson a UNWTO képviselői szerint rendkívül fontos, hogy a bizonytalan körülmények között a turizmus gyors és hatékony válaszokat adjon a globális válság begyűrűző hatásaira. A krízis következményeinek mind pontosabb megismerése, valamint az annak ellensúlyozására teendő intézkedések megfogalmazása érdekében a világszervezet munkabizottságot hozott létre, emellett minden térséget magában foglaló konferenciasorozatot szervez a válság regionális hatásainak megvitatására. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a rövid távú pénzügyi szempontok figyelembe vétele mellett nem szabad szem elől tévesztenünk az olyan globális kihívásokat sem, mint például a klímaváltozás vagy a szegénység elleni küzdelem, ezért az UNWTO továbbra is elkötelezett a Millenniumi Fejlesztési Célok elérésében.
Nagy-Britannia Magyarország harmadik legnagyobb küldőországának számít, a legfrissebb 2008. január-szeptemberi vendégéjszaka szám alapján. Előző év azonos időszakához képest a brit vendégéjszakák 17,7%-kal növekedett. Az év első kilenc hónapjában 206 ezer brit vendég érkezett Magyarországra, akik több mint 506 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazai kereskedelmi szálláshelyeken.