Az eredmények azt mutatják, hogy az egy főre jutó értékesítésösztönzésre fordított költések 2013-ban növekedtek az előző évhez képest. A 349 megkérdezett vállalat fele többet költött értékesítési/viszonteladói ösztönzésre, mint tavaly. Eltérés mutatkozik viszont abban, hogy mennyivel növelték a ráfordításokat, és hogy ezt a költségvetés növelésével, vagy annak átcsoportosításával érték el.
A vállalatok nagy része (43 százalék) tíz százalék alatti összeggel növelte kiadásait. A következő csoportba a 10 és 49 százalék közti költségnövelők tartoznak, vagyis akik meglehetősen sokat fordítottak a területre: ez a csoport teszi ki a megkérdezett vállalatok 8 százalékát. A cégek kis része, három százaléka több mint felével növelte az összeget. A cégek 5 százaléka azonban csökkentette ilyen irányú kiadásait, de itt is fejlődés látható, hiszen 2012-ben ez a szám még megközelítette a 7 százalékot.
Az összes költéseket vizsgálva arra jutottak, hogy a cégek 40 százaléka növelte az értékesítésösztönzésre fordított büdzséjét. A válaszadók 54 százaléka növelte az egy főre jutó kiadásokat, ezek alapján tehát úgy tűnik, hogy összességében kevesebb nyertes volt, mint tavaly.
A legnépszerűbb ösztönzőket általában vegyesen nyújtják az értékesítőknek és viszonteladóknak, amelyek közül a legsikeresebbek a termékek, tárgyi ajándékok (47%), ezt követik az ajándékutalványok (40 %), a készpénz (31 %), majd a lista végén a feltöltött bankkártya (26%), az egyéni utazás (25%) és a csoportos utazás (23%).
*Forrás: Incentive (2013): „2013 Sales IQ: Companies Are Investing More”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.