Nem egyszerű bekerülni az amerikai piacra, vagy ott befektetőt találni, fontos felkészülni az ottani egészen más feltételekre és levédeni a terméket. Erre figyelmeztet Varga Miklós, Amerikában élő, magyar származású befektetési tanácsadó.
Annak a magyar vállalkozónak, aki belépni készül az amerikai piacra, vagy szeretne amerikai befektetőt találni, fontos számításba venni, hogy teljesen más jogi környezetbe kerül, amihez alkalmazkodnia kell. Ezért a szakember szerint rendkívüli jelentősége van annak, hogy ezt a jogi környezetet megismerje, nehogy olyan lépéseket tegyen, amelyek később hátrányosak lehetnek számára. A másik fontos dolog a megjelenés formája. Azt a terméket vagy szolgáltatást, amivel meg akar jelenni az amerikai piacon, megfelelően, professzionális módon kell bemutatni. Erre alaposan fel kell készülni, akár magának a vállalkozónak, akár a megbízottjának, mert amikor ezt a prezentációt tartják, a felmerülő kérdésekre kifogástalanul, azonnal és angolul kell válaszolni. Gyakran kiderül, hogy felkészületlenek a prezentálók és az angol tudásuk sem megfelelő. Érdemes ilyenkor megbízni egy szakembert, aki felkészül a témából, és rendelkezik a szükséges nyelvtudással és helyismerettel.
„Az Egyesült Államokban csak a minőség versenyképes, bóvlival nem érdemes próbálkozni” – adta értésre Varga Miklós. Ennek fontos mindenkinek tudatában kell lenni, aki szeretne bejutni az amerikai piacra, vagy projektjéhez akar amerikai befektetőt találni. Ugyanakkor tapasztalatai szerint az sem ritka, hogy ilyenkor a magyar vállalkozóknak nincs elég önbizalmuk, álmodozni nagyon tudnak, de amikor lépni kell, megtorpannak, és arra hivatkoznak, hogy „Amerika messze van”, inkább nem utaznak oda körülnézni. Holott mielőbb el kellene menniük az USA-ba, hogy a helyszínen tájékozódjanak a körülményekről és a feltételekről. Azoknak, akik befektetőt szeretnének találni, érdemes részt venni valamilyen amerikai szakmai versenyen, rendezvényen, akár többször is. S végül nem szabad megfeledkezni a termékük, szolgáltatásuk védelméről, ennek időben meg kell történnie, mert ha elmulasztják, sokszorosan többe kerülne, amennyi a levédés költsége.
A szakember az elmúlt időszakban több sikeres tranzakciót lebonyolított már, erre alapozza véleményét. Mostanában rendszeresen ingázik Magyarország és az USA között, mert meggyőződése, hogy innovációival több magyar vállalkozó járhat sikerrel Amerikában, mint amennyi bele mer vágni egy ilyen üzleti kalandba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.