BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rég nem tapasztalt optimizmus a vállalkozásoknál

Index A hazai kkv-k várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index az első negyedévben mindössze 2 ponttal növekedett, így jelenleg -11 ponton áll. „A minimális javulás ugyan nem nagy előrelépés az előző negyedévhez viszonyítva, de az egy évvel korábbi eredményekhez (-26 pont) képest hatalmas ugrás, és ennél jobb eredményt közel 4 éve sikerült legutóbb elérni” – tájékoztatott az eredményekről Németh László, a K&H Kkv marketingfőosztály vezetője.

A közterhek változására vonatkozó várakozások nagymértékű, 11 pontos javulása egyértelműen a választásokat megelőző optimizmusnak tulajdonítható. Jelenleg a cégek által fizetendő közterhek növekedésére a megkérdezett vállalkozások valamivel több mint harmada számít.A kkv-k árbevételüket és profitjukat tekintve az elmúlt három évet tekintve kifejezetten optimisták, hiszen az előbbi esetében 6,8, míg az utóbbi esetében 4,1 százalékos növekedést prognosztizálnak. Ez pedig 2010 óta a legjobb eredmény, ami már megközelíti a válság előtti bevétel- és eredményvárakozásokat.

A kkv-k gazdasági helyzetét meghatározó tíz legfontosabb tényező közül az uniós pályázatoknál figyelhető meg komolyabb visszaesés. Az eredmény azonban nem meglepő, hiszen az idén kezdődő hétéves uniós költségvetési ciklus pályázatai várhatóan csak ősztől lesznek elérhetőek. Emellett a vállalati hitelkamatok alakulásával kapcsolatban is némiképp pesszimistábbak lettek a cégek, ami azért érdekes, mert a jelenlegi csökkenő kamatkörnyezetben is a vállalati hitelkamatok növekedését feltételezik.

Az egyes szektorokat tekintve az első negyedévben a kereskedelmi szektor bizalma fordult leginkább pozitív irányba, és az ipari cégek látják a legoptimistábban az előttük álló egy évet. A mezőgazdasági cégek várakozásai eközben negatív irányba mozdultak, míg a szolgáltató cégeknél nem tapasztalható számottevő változás.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.