Negyvenhét nap zárva tartás után ma újra kinyit Magyarországon az IKEA, amely március 21-én függesztette fel az áruházi vásárlást, de az online csatornáját az átmeneti időszakban is fenntartotta házhoz szállítással és az átvételi csomagpontokkal. A bútor-kiskereskedelmi üzlethálózat hazai leányvállalata arról tájékoztatott, hogy az Örs vezér téri, a budaörsi és a soroksári áruház a kormányzati előírásoknak megfelelően 9 és 15 óra között lesz nyitva. A lehető legnagyobb felelősséggel járnak el, biztonsági előírásokat vezetnek be.
Ezek az intézkedések többek között: a kézfertőtlenítők kihelyezése az eladótér több pontjára, az egymás közötti kétméteres távolság betartása, az áruházban tartózkodó vásárlók számának ötszázban történő maximalizálása, illetve az érintésmentes fizetési megoldások preferálása. A vásárlók csak abban az esetben léphetnek be az IKEA-ba, ha eltakarják az arcukat (a szájukat és orrukat egyaránt). Ezzel egy időben az áruházi átvétel is elérhető az online rendeléseknél, csakúgy, mint a kiszállítás és a csomagpontok. A társaságnál egyúttal hangsúlyozták: folyamatosan figyelemmel kísérik a kormányzati intézkedéseket, hogy a döntésekkel és az ajánlásokkal összhangban időben megtegyék a szükséges lépéseket.
„Miközben az új rutinok bevezetésével biztonságos munkakörnyezetet teremtünk, arra törekszünk, hogy fenntartsuk a gördülékeny működést – mondta Mounia El Hilali, az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának regionális kereskedelmi vezetője. – Hogy megóvhassuk a munkavállalóinkat, ügyelnünk kell az üzletre is. Ezzel elősegíthetjük a megélhetésünket, és a helyzethez képest a lehető legjobbat hozhatjuk ki magunkból, még erősebbé válhatunk. Munkatársaink és vásárlóink egészsége és biztonsága továbbra is elsődleges számunkra, úgy nyitjuk meg az áruházainkat, hogy e tekintetben ne kelljen kompromisszumot kötnünk.”
A jelek szerint a koronavírus okozta válsághelyzet jó erőben találta a vállalatot, az IKEA Magyarország ugyanis még januárban arról számolt be, hogy éves alapon 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a vállalat forgalma a 2018. szeptember 1-jétől 2019. augusztus 31-ig tartó pénzügyi évében. Ebben az időszakban az IKEA három magyarországi áruházába több mint 6,7 millió látogató érkezett, közülük 3,5 millióan vásároltak is. Az internetes értékesítés iránti jelentősen megnövekedett igénnyel magyarázták, hogy kiemelt figyelmet fordítanak az online vásárlás megkönnyítésére, az év elején harangozták be a külső cégek által üzemeltetett átvételi pontok idei nyitását Debrecenben, Kecskeméten, Pécsen és Veszprémben. A hagyományos vásárlás ugyanakkor még mindig kiemelkedő szerepet tölt be az értékesítésben, ezért az áruházak fejlesztésére tavaly több mint 1,7 milliárd forintot fordítottak. A társaságnál azt is előrebocsátották, hogy 2030-ra teljes mértékben körkörös gazdasági működésre állnának át. Ezért minden új terméket már a kezdetektől úgy terveznek, hogy újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők, újrahasznosíthatók legyenek.
Nem tétlenkednek a piaci szereplők
A múlt csütörtöki kormányrendelet értelmében tegnap a Decathlon is kinyitotta vidéki üzleteit. Minden áruház a hét minden napján egységesen 10 és 18 óra között van nyitva, a megfelelő biztonsági intézkedések betartása mellett. A budapesti és a Pest megyei üzletek azonban átmenetileg továbbra is zárva maradnak. Herczeg Lilla vállalati kommunikációs igazgató azt mondta: több intézkedést is hoztak annak érdekében, hogy garantálni tudják vásárlóik és kollégáik biztonságát. A nyitva tartó áruházakban limitálják az egyszerre bent tartózkodók számát, ezzel szeretnék segíteni a biztonságos, legalább másfél méteres távolság betartását. Emellett minden vásárlót arra kérnek, lehetőség szerint viseljenek maszkot, érkezzenek egyedül, és vásároljanak hatékonyan. A Decathlon játszóterei továbbra is zárva tartanak, és higiéniai okokból korlátozzák a termékek kipróbálási lehetőségét is – ismertette a főbb biztonsági intézkedéseket a kommunikációs igazgató. Tegnap több piaci szereplő mellett már
a MediaMarkt is arról számolt be, hogy a hálózat vidéki áruházai ismét normál nyitvatartással üzemelnek, azaz 9-től 19, illetve 20 óráig várják a vásárlókat, miközben a fővárosban továbbra is 15 órakor zárnak.
A műszaki áruházlánc felhívta a figyelmet, hogy a vásárlók és a dolgozók védelmében az üzletekben továbbra is kötelező betartani a kormányzati és önkormányzati rendelkezésekkel összhangban hozott higiéniai óvintézkedéseket. Kötelező szájmaszk vagy kendő használata ott, ahol ezt az önkormányzat előírja. Legalább másfél méteres távolságot kell tartani az eladótérben, különösen sorban álláskor. A MediaMarkt kéri továbbá, hogy a vevők a bankkártyás fizetést részesítsék előnyben a készpénzzel szemben, valamint használják a kihelyezett kézfertőtlenítőket ki- és belépéskor egyaránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.