A tengerentúlon divatos strandautóknak mifelénk nincs igazán hagyománya és keletje. Így aztán a CrossPolo is legfeljebb azoknak ajánlható, akik szeretnének kitűnni a forgalom szürkeségéből. A Volkswagen Individual, a márka speciális modellekért felelős részlege erről gondoskodott is: terepjárós hangulatú műanyag elemekkel, valamint alumíniumutánzatú tetősínnel (teherbírása 75 kg) és tükörházakkal ruházták fel a kocsit, melyet 17 col méretű, nyolcküllős BBS felnikre állítottak – a matricás típusjelzés sajnos kissé olcsó megoldás.
Üdítő színfolt
Belül a narancsszínű vagy lime-zöld kárpitozás (nem mindegyik fényezéshez választható), a kormány fémhatású küllői, sportos ülések és alumíniumpedálok teremtenek fiatalosan üde hangulatot. Néhány további apróságtól eltekintve az utastér olyan, mint a többi Polóban: a műszerfal meglehetősen sivár és műanyagos, de jól áttekinthető, az utasok nem szenvednek hiányt hasznos rakodórekeszekben, hátul azonban a felnőttek számára már szűkös a lábtér – a Skoda Fabia után most a VW Polón és a Seat Ibizán a felnőtté válás sora. Alaphelyzetben 270 literes a CrossPolo csomagtartója, amit a 60/40 arányban osztott üléstámlák ledöntésével lehet tovább bővíteni.
Berregő
A traktorokat idézi a háromhengeres kis dízel hanghordozása. Nem kimondottan zajos a motor, de a berregése csak részterhelésnél simul ki, s bizony vibrációból is jut az utasfülkébe. Az 1,4-es TDI egykedvűen viszi az autót: eleinte kissé vérszegény a CrossPolo, aztán a fordulatszám növelésével egy picit jobban rákapcsol, ám a töltőlevegő-hűtő hiánya miatt a dízelektől megszokott „bumm” elmarad. Ha rendszeresen használjuk a nyomatékelosztót, elfogadható menetdinamikát és rugalmasságot préselhetünk ki a motorból. Persze ne várjuk, hogy a pulzusunk majd az egekbe szökik.
Egyébként kellemes a CrossPolo vezetése. Az ötfokozatú sebességváltó kis erőszükséglettel és pontosan kapcsolható, a kormányzás kellően direkt, és a rásegítés mértéke is megfelelő, a fékerő érzéssel szabályozható, ha pedig kell, határozottan is tud lassítani az autó. A gördülési komfortra sem lehet panasz, a futómű lazán kisimítja a keresztbordákat és a kisebb-nagyobb úthibákat, de a magasabb építés miatt kanyarban leheletnyivel jobban megdől a karosszéria.
Sokra tartják
Ami azt illeti, a VW CrossPolo nincs irigylésre méltó helyzetben. Azonos motorral egy jól felszerelt (Comfortline ICE) sima Polót nagyjából 620 ezer forinttal kevesebből lehet megúszni. Tovább rontja a járdajáró esélyeit, hogy többet kérnek érte, mint a Fiat Panda Crossért 1,3 literes dízelmotorral és összkerékhajtással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.