/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
@page Section1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
-->
Budapest főpolgármestere a hetilapnak elmondta: Brüsszel 11 közbeszerzési tendernél kifogásolta, hogy azokat a metró projekt megvalósítását levezénylő DBR nem az uniós versenyszabályoknak megfelelően folytatta le. Később a beruházást kiemelt uniós projektté nyilvánították, arra pedig már szigorúbb EU-direktívák vonatkoznak, ezért merült fel kétség a korábban kötött szerződések egy részénél.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség arról tárgyalt Brüsszellel, hogy ezeket az elemeket vegyük ki a támogatási szerződésből, s majd a metróépítés második üteme során érvényesítsék az összesen 57 milliárdos csomag uniós részét. „Ami tehát elvész az első szakasz során, megtérülhet a másodikban” – tette hozzá Demszky, aki szerint informálisan már korábban megerősítették, hogy a kieső összeget teljes egészében megkapják a második ütemre.
Demszky Gábor szerint ebből az ügyből is az látszik, hogy az uniónak semmi baja a projekt műszaki tartalmával, mint azt korábban az ellendrukkerek híresztelték. Nemhogy az első ütem finanszírozása biztos, de a Bosnyák térig érő másodiké is valószínű, sőt, a Rákospalotáig terjedő harmadik szakaszé is szóba jöhet.