BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kategória csúcsán a dízel XV: már-már benzines

Remekül illik a 2,0 literes boxer dízel a Subaru XV-hez. Tágas a karosszéria, de az utastérben ugyanazokat az anyagokat találjuk, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt. Ez még nem baj, bőven találunk ezüstszínű betéteket és különféle kijelzőket mindenfelé. A vezetési élmény a kompakt „forró ferdehátúak” közé emeli az autót. Sőt, az extra hasmagasság miatt egy kicsit föléjük is magasodik.

 Nem csak gyorsulni tud nagyon jól a Subaru XV, de kanyarban is kevés legyőzőre találhat. Bár elsőre egy kicsit alulkormányzott, de ha elég bátor az ember (és elég sok a hely), tovább nyomva a gázpedált semleges lesz az autó viselkedése, ahogy az első kerekek elkezdik ráhúzni az ívre a kocsi orrát.

A dízelmotor már alacsony fordulatról húz, a hosszú áttételezés miatt nem fogy el hamar az ereje, sőt, már-már benzinesen vezethető. Ami viszont ennek ellentmond, az az autó fogyasztása: a teljesítmény gyakori kihasználásával is 7,0 liter alatt lehet tartani az átlagot, és kis odafigyeléssel pedig 6,0 liter környékén is kijöhetünk. A Subaru ugyan nem adja olcsón ezt a dízelmotoros XV-t, de ha szétnézünk a piacon, máshol se kapunk hasonló műszaki tartalmat ennél olcsóbban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.