BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Komolyabban veszi a jövőben az IoT-t a Dell

Új IoT-stratégiát jelentett be a héten a Dell, a társaság három év alatt egymilliárd dollárt szán az ezzel kapcsolatos fejlesztésekre.

Ú j részleggel és jelentős befektetéssel igyekszik kiaknázni a dolgok internetében (IoT) rejlő lehetőségeket a Dell Technologies – többek közt ezt jelentette be Michael Dell, a társaság alapítója és vezérigazgatója a cég New York-i eseményén. Az új IoT-stratégia keretében külön részleget hoznak létre, amely ezzel a technológiával foglalkozik IoT Division néven. A vállalat elszántságát jelzi az is, hogy a következő három évben egymilliárd dollárt terveznek elkölteni e területen. A cég koncepciója szerint azzal, hogy már ma is rengeteg használati tárgy – okostelefonok, autók, villanykörték, termosztátok – rendelkezik érzékelőkkel és kapcsolódik a világhálóra, nem feltétlenül kell arra várni, hogy egy központosított, felhő-

alapú rendszerrel kommunikáljanak. Sokkal hatékonyabb és gyorsabb lehet egy olyan ökoszisztéma, amelyben a mesterséges intelligencia és az IoT lehetőségeit ötvözve egy osztott számítási architektúra támogatja a felhasználókat és a gazdaságot.

Az EMC megvásárlásával vált a világ legnagyobb magánkézben lévő informatikai cégévé a Dell, amely a tőzsdéről történő kivonulás után jóval bátrabb fejlesztési stratégiát követhet, hisz nem kell negyedévről negyedévre bizonyítania a részvényeseknek folyamatosan növekvő árbevétellel és nyereséggel. Ennek megfelelően óriási összegeket fordítanak kutatás-fejlesztésre, évente 4,5 milliárd dollárt.

Dienes-Oehm Tivadar, a Dell EMC Magyarország vezérigazgatója a héten tartott háttérbeszélgetésen elmondta, hogy jelenleg a vállalatoknál zajló digitális átállás kapcsán az egyik legizgalmasabb terület a hiperkonvergens rendszerek piaca. A szóban forgó megoldások lényege, hogy egy infrastruktúrában kínálják a tárolókat, a szervereket, valamint a hálózati eszközöket. A vezérigazgató közlése szerint a legnagyobb magyarországi cégek között is van már olyan, amely vásárolt ilyen rendszert, és az ötven legnagyobb forgalmú hazai társaság közül egyre többen gondolkodnak el a bevezetésén, ami érthető: egyrészt jelentős mértékben csökken a telepítéshez szükséges idő a hagyományos nagyvállalati infrastruktúrákhoz képest, másrészt jóval egyszerűbb az üzemeltetés.

A digitalizációban egyébként a piaci szereplők közül a nagy autógyártók, a nemzetközi hátterű kiskereskedelmi vállalkozások, továbbá a pénzügyi szektor képviselői járnak élen Magyarországon a Dell hazai vezetője szerint. A bankszektorban igen érdekes helyzet alakult ki, hiszen egy alapjában véve innovatív szegmensről van szó, ám a nagy adatbiztonság, illetve teljesítményigény alapján kialakított bonyolult rendszerek megnehezítik az átállást a legújabb technológiákra, mivel a szolgáltatások nem állhatnak le.

A személyi számítógépek, táblagépek kapcsán Dienes-Oehm Tivadar elmondta, hogy az értékesítésen belül folyamatosan nő a mobileszközök – notebookok, „kettő az egyben” készülékek, tabletek – részesedése, de azoknak sem lett igazuk, akik az asztali gépek végét jósolták, mert bizonyos munkakörnyezetekben még mindig ezek jelentik a legjobb megoldást. A Dell a PC-piaccal összefüggésben egyébként nagyjából két éve stratégiát váltott. Az erősen lakossági fókusz megváltozott, ami lehetővé tette azt is, hogy ne menjenek bele a nagyon kemény árversenybe, így sokkal nyereségesebbé vált a PC-üzletág. A Világgazdaság kérdésére, hogy elképzelhetőnek tartja-e a vállalati megoldások és a számítógép-üzletág különválasztását a Dellnél, ahogyan az a HP-nál is történt, Dienes-Oehm Tivadar elmondta: nincs erre vonatkozó terv, és remekül ki lehet használni a két részleg közötti szinergiákat egy-egy nagyobb projekt során.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.