vg | A fogyasztók egyre gyakrabban kapnak adathalászoktól e-maileket, amelyek egyes közmű- és energiaszolgáltató cégek nevében érkeznek – hívta fel a figyelmet az energiahivatal. Ezek a levelek szövegezésükben és kinézetükben is megtévesztésig hasonlítanak azokra az értesítésekre, amelyeket a valódi szolgáltatók küldenek.
A közmű- és energiaszolgáltatók nevében, de azok tudta nélkül érkező hamis értesítések célja lehet az ügyféladatok megszerzése, de előfordulhat, hogy a csalók egy-egy villany-, gáz- vagy vízszámla elmaradt befizetésére szólítanak fel, ami anyagi kárral is járhat.
Az ilyen leveleknél fontos ellenőrizni, hogy valóban a szerződéses szolgáltatótól érkezett-e, vagyis az e-mailben szereplő feladó címe azonos-e azzal, amelyik szolgáltatóval levelezni szoktak. Azt is érdemes átgondolni, hogy megadták-e az e-mail-címüket a szolgáltatóknak a számlaügyek elektronikus intézése céljából.
Tanácsos a fogyasztóknak felidézniük a legutóbbi számlabefizetés idejét, vagyis hogy valóban aktuális-e most egy esetleges felszólítás elmaradt befizetés rendezésére. Például annak, aki a csoportos beszedést választotta, gyanús lehet egy bankkártyás fizetésre való felkérés, ahová egy link is vezet. Ha kétségük támad, ne utaljanak pénzt a levélben megjelölt számlaszámra, és ne kezdeményezzenek bankkártyás fizetést az e-mailben lévő linkre kattintva. Gyanús lehet a levélben a túl magas, de akár a túl alacsony összeg is. Érdemes a számla fizetési határidejét is ellenőrizni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.