A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai Sokon Group képviselőivel a SERES- és DFSK-márkák országos disztribúciójának beindítására vonatkozó megállapodást. Ez az új partnerség két újabb meghatározó márkával gazdagítja a magyar vállalat portfólióját.
A SERES Group 2005 óta exportálja a SERES- és DFSK-márkákat világszerte, több mint 70 országba – többek között Olaszországba, az Egyesült Királyságba, Franciaországba és Németországba.
2022-ben az alternatív meghajtású járműveinek értékesítése a tengerentúlon 193,5, a bevétele pedig csaknem 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
A SERES és a DFSK sikere Kínában évek óta töretlen, idén egy rendkívül széles termékpalettával érkeznek hozzánk. A hazai nyitással párhuzamosan további 11 európai országban egyszerre kezdik meg terjeszkedésüket.
A Magyarországra érkező SERES-modellek:
DFSK személyautó-modellek:
DFSK haszongépjárművek:
Érdekesség, hogy a SERES Kínában AITO néven fut, és rendre a top 5-ben végez a rendkívül zsúfolt hazai piacán.
A 1986-ban alapított kínai márka 2023-ban több mint 150 ezer darab alternatív meghajtású járművet értékesített és Kína TOP 500 vállalata között tartják számon. A Duna Autó szerint modelljeik megbízhatók, formabontó dizájnnal készülnek és nem mellesleg kimagasló hatótávval rendelkeznek (egyes modellek több mint 1400 kilométer megtételére képesek!).
A sajtóeseményen elhangzott, hogy a SERES 2016-ban megalapította globális K+F-központját az egyesült államokbeli Szilícium-völgyben, majd kifejlesztette a világ vezető akkumulátorkezelő rendszerét, modernizálta a hőkezelést és többszörös akkumulátorvédelmet biztosított. A nevükhöz fűződik a négymotoros vezetési, illetve a járműalapú hatótávnövelő-platform, de az elektromos meghajtási magtechnológia is.
Az európai központjuk Amszterdamban van.
A DFSK a SERES Group családjába tartozik 2022 óta (korábban a Dongfeng és a Seres Group közös márkája volt). A DFSK magyarországi indulásakor mind kishaszon-, mind személygépjárművekkel képviselteti magát, melyek teljes mértékben kielégítik a mai kor igényeit: előbbiek elektromos és hagyományos benzines meghajtással is elérhetők, utóbbiak pedig tisztán elektromos és plug-in hibrid változatban vásárolhatók majd meg.
A DFSK-típusok kiváló ár-érték arány képviselnek. A hazánkba érkező személyautók a B-, C- és D SUV-kategóriából kerülnek ki, míg a haszongépjárművek az LCV-kategóriát fedik le.
Mindkét szegmensben megtalálhatók lesznek az egyre népszerűbb elektromos modellek.
A DFSK E5 személyautó akár 7 ülésessé is bővíthető, hatótávja pedig több mint 1 000 kilométer a WLTP-adatok szerint.
Az elektromos kishaszonjárművek tágas rakodóterükkel, könnyű vezethetőségükkel kimondottan a környezettudatos városi közlekedéshez lettek kialakítva.
„Töretlen fejlődésünk újabb bizonyítéka, hogy immár 27 autómárkával foglalkozunk. Hosszan tartó előkészítést és tárgyalássorozatot követően sikeresen üdvözölhetjük a SERES- és DFSK-márkákat, nem csak a Duna Autó kínálatában, hanem kizárólagos importőrként a cégcsoport részeként is. A SERES modelljei innovatív tervezésük és környezettudatos megközelítésük révén ideális választás az innovatív és komfortos autók kedvelőinek, míg a DFSK a praktikumot és elérhetőséget helyezi előtérbe, ezáltal biztosítva, hogy autóik bárki számára elérhetőek legyenek” – mondta a szerződés aláírásakor Ormos Péter, a Duna Autó cégcsoport vezérigazgatója.
Többek között az is kiderült, hogy a Duna Autó cégcsoport szervezetileg különálló céget hoz létre a két kínai márka képviseletére, biztosítva ezzel a magas szintű szakértelmet és erőforrásokat a sikerhez.
Ugyanakkor azt is ki kell emelni, hogy testvérmárkák révén értékesítésük közös szalonban történhet, ami a jövőbeli márkakereskedők és ügyfelek számára is rendkívül előnyös.
Az első SERES- és DFSK-autók októberben érkezhetnek meg Magyarországra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.