Vége a reklámpiaci pangásnak
Véget érhet a reklámpiac hanyatlása. A világ vezető reklámügynökségei optimisták a jövőt illetően. A szakma egyik meghatározó képviselője, Sir Martin Sorrell, a londoni WPP csoport elnöke a cég eredményeinek pénteki közzétételekor ismerteti előrejelzéseit.
A Lehman Brothers számításai szerint a WPP 454 millió font (844 dollár) adózás előtti nyereséget ér el 2003-ban. Egy évvel korábban 50 százalékkal zsugorodott a cég profitja.
A reklámpiac gyors növekedésére számít 2004-ben Richard Jones, a Lehman Brothers médiaelemzője. A fejlődés elsősorban az amerikai és az ázsiai piacnak köszönhető.
Az amerikai reklámpiac már 2003 második felében is erőteljesen bővült. Martin Sorrell korábban többször is azt hangsúlyozta: a portugáliai labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni olimpiai játékok mellett az év végi amerikai elnökválasztás lehet a legnagyobb ösztönzőerő a hirdetők számára. A Lehman Brothers előrejelzései szerint az idén 4,9 százalékos növekedés várható a reklámpiacon.
A vezető francia holdingok: a Publicis és az Havas is nyilvánosságra hozták tavalyi eredményeiket. A Publicis 4,95 milliárd dollárra növelte bevételeit. Az Havas viszont 6 százalékos bevételcsökkenést könyvelt el. Mindketten növekedést várnak idén.
Magyarországon is a reklámpiac növekedésével számolnak 2004-ben. A magyar hirdetők által generált büdzsénövekedés várhatóan 10 százalék alatt marad. Egyelőre azonban nem lehet pontosan tudni, mekkora emelkedést jelenthet a hirdetési piacon megjelenő új szereplők költése. Szakértők szerint az élelmiszer-ipari vállalkozások, a biztosítók és pénzügyi szolgáltatók, valamint a gyógyhatású készítmények gyártói fogják megadni a legnagyobb támogatást márkáiknak, kiemelkedő költéssel.