Véget érhet a reklámpiac hanyatlása. A világ vezető reklámügynökségei optimisták a jövőt illetően. A szakma egyik meghatározó képviselője, Sir Martin Sorrell, a londoni WPP csoport elnöke a cég eredményeinek pénteki közzétételekor ismerteti előrejelzéseit.
A Lehman Brothers számításai szerint a WPP 454 millió font (844 dollár) adózás előtti nyereséget ér el 2003-ban. Egy évvel korábban 50 százalékkal zsugorodott a cég profitja.
A reklámpiac gyors növekedésére számít 2004-ben Richard Jones, a Lehman Brothers médiaelemzője. A fejlődés elsősorban az amerikai és az ázsiai piacnak köszönhető.
Az amerikai reklámpiac már 2003 második felében is erőteljesen bővült. Martin Sorrell korábban többször is azt hangsúlyozta: a portugáliai labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni olimpiai játékok mellett az év végi amerikai elnökválasztás lehet a legnagyobb ösztönzőerő a hirdetők számára. A Lehman Brothers előrejelzései szerint az idén 4,9 százalékos növekedés várható a reklámpiacon.
A vezető francia holdingok: a Publicis és az Havas is nyilvánosságra hozták tavalyi eredményeiket. A Publicis 4,95 milliárd dollárra növelte bevételeit. Az Havas viszont 6 százalékos bevételcsökkenést könyvelt el. Mindketten növekedést várnak idén.
Magyarországon is a reklámpiac növekedésével számolnak 2004-ben. A magyar hirdetők által generált büdzsénövekedés várhatóan 10 százalék alatt marad. Egyelőre azonban nem lehet pontosan tudni, mekkora emelkedést jelenthet a hirdetési piacon megjelenő új szereplők költése. Szakértők szerint az élelmiszer-ipari vállalkozások, a biztosítók és pénzügyi szolgáltatók, valamint a gyógyhatású készítmények gyártói fogják megadni a legnagyobb támogatást márkáiknak, kiemelkedő költéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.