Az ezer négyzetméteres áruházban - Magyarországon először - a Boss és a Max Mara teljes kollekciója, köztük a férfiaknak és nőknek szánt Hugo és Badessarini, valamint a női Boss, illetve a Max Mara nőket célzó S Max, Sportmax, Code, Weekend Marella márkái is a polcokra kerülnek.

Berendi András, a Roland Divatház Rt. tulajdonosa szerint a korábbi, hasonló üzletnyitást eddig a prémium üzlethelyiségek hiánya gátolta, ugyanis a felsőkategóriás világmárkákhoz méltó külső és belső megjelenésű épület még ma is ritkaságnak számít. A Deák Ferenc utcai áruház átadása kapcsán a Max Mara Kempinski Hotelban található 75 négyzetméteres üzletét bezárják, a Boss Aranykéz utcai márkaboltjában pedig az Európában prémium márkának számító Tommy Hillfiger termékek árusítását kezdik meg. A márka kizárólagos képviseletét a közelmúltban kapta meg a Roland Divatház. A Boss Mammut üzletházban található, kisebb alapterületű márkaboltjának sorsa egyelőre kérdéses, mivel a cégvezető szerint a bevásárlóközpont - csökkenő színvonala miatt - nem váltotta be a hozzá főzött reményeket.

A cégvezető a Deák Ferenc utcai áruház megnyitásának eredményeként a két nagy márka 30-50 százalékos forgalomnövekedésére számít. Már csak azért is, mert hazánk EU-csatlakozása után - reményei szerint - a hazai kereskedők szemszögéből nézve több kedvező változás is bekövetkezik. A világmárkák többsége Kelet-Európa országaiban a nyugat-európai átlagnál 10-20 százalékkal magasabb áron értékesítette termékeit. Hazánk EU-tagságával ez a hátrányos megkülönböztetés megszűnik, miközben a Roland által képviselt márkák esetében a nyugati áruválasztéknak megfelelő szintű kínálat is megjelenik Budapesten. Ráadásul az EU-n belüli vámhatárok megszűnésével a külföldre utazók nem számolhatnak a kinti forgalmi adó visszatérítésére. Ugyanakkor a budapesti márkaboltokban vásárlók 40 százaléka nem az EU-országok állampolgárai közül kerül ki. A vámhatárok lebontása más területen is lehetőségeket teremt a régió legnagyobb nyakkendőgyártójának számító társaság számára, amely a Boss-szal megkezdett ígéretes beszállítói tárgyalásokat az EU-csatlakozás után folytatja.

Az idén 2 milliárd forintos forgalmat tervező Roland Divatház Rt., felmérve, hogy a kisebb, önálló ruházati üzletek többsége a végnapjait éli, jelentős mértékben csökkentette nagykereskedelmi tevékenységét. Berendi András szerint a tőkekoncentráció időszakában csak azoknak az üzleteknek van túlélési esélyük, amelyek vagy valamelyik franchise-rendszerhez tartoznak, vagy maguk válnak franchise-gazdává.

A Roland ezért immáron 20 saját és nyolc tagú franchise-hálózatának bővítését tervezi. A cégvezető szerint a nemzetközi tendenciákat követve gondolkodnak azon, hogy az élőmunka-igényes termelést a nem EU-tagnak számító kelet-európai országok valamelyikében folytatják. A logisztikához, tervezéshez minőség-ellenőrzéshez kötődő tevékenységeket azonban továbbra is Magyarországon folytatják.