BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boss-központ lett Budapest

Kelet-Közép-Európa legnagyobb Boss és Max Mara áruházát nyitja meg 500 millió forintos beruházással, Budapest szívében, a frissen felújított Deák Palotában a kizárólagos magyarországi forgalmazó Roland Divatház Rt., amely a saját márkás franchise-üzlethálózata intenzív fejlesztéséhez is hozzákezdett.



Az ezer négyzetméteres áruházban - Magyarországon először - a Boss és a Max Mara teljes kollekciója, köztük a férfiaknak és nőknek szánt Hugo és Badessarini, valamint a női Boss, illetve a Max Mara nőket célzó S Max, Sportmax, Code, Weekend Marella márkái is a polcokra kerülnek.

Berendi András, a Roland Divatház Rt. tulajdonosa szerint a korábbi, hasonló üzletnyitást eddig a prémium üzlethelyiségek hiánya gátolta, ugyanis a felsőkategóriás világmárkákhoz méltó külső és belső megjelenésű épület még ma is ritkaságnak számít. A Deák Ferenc utcai áruház átadása kapcsán a Max Mara Kempinski Hotelban található 75 négyzetméteres üzletét bezárják, a Boss Aranykéz utcai márkaboltjában pedig az Európában prémium márkának számító Tommy Hillfiger termékek árusítását kezdik meg. A márka kizárólagos képviseletét a közelmúltban kapta meg a Roland Divatház. A Boss Mammut üzletházban található, kisebb alapterületű márkaboltjának sorsa egyelőre kérdéses, mivel a cégvezető szerint a bevásárlóközpont - csökkenő színvonala miatt - nem váltotta be a hozzá főzött reményeket.

A cégvezető a Deák Ferenc utcai áruház megnyitásának eredményeként a két nagy márka 30-50 százalékos forgalomnövekedésére számít. Már csak azért is, mert hazánk EU-csatlakozása után - reményei szerint - a hazai kereskedők szemszögéből nézve több kedvező változás is bekövetkezik. A világmárkák többsége Kelet-Európa országaiban a nyugat-európai átlagnál 10-20 százalékkal magasabb áron értékesítette termékeit. Hazánk EU-tagságával ez a hátrányos megkülönböztetés megszűnik, miközben a Roland által képviselt márkák esetében a nyugati áruválasztéknak megfelelő szintű kínálat is megjelenik Budapesten. Ráadásul az EU-n belüli vámhatárok megszűnésével a külföldre utazók nem számolhatnak a kinti forgalmi adó visszatérítésére. Ugyanakkor a budapesti márkaboltokban vásárlók 40 százaléka nem az EU-országok állampolgárai közül kerül ki. A vámhatárok lebontása más területen is lehetőségeket teremt a régió legnagyobb nyakkendőgyártójának számító társaság számára, amely a Boss-szal megkezdett ígéretes beszállítói tárgyalásokat az EU-csatlakozás után folytatja.

Az idén 2 milliárd forintos forgalmat tervező Roland Divatház Rt., felmérve, hogy a kisebb, önálló ruházati üzletek többsége a végnapjait éli, jelentős mértékben csökkentette nagykereskedelmi tevékenységét. Berendi András szerint a tőkekoncentráció időszakában csak azoknak az üzleteknek van túlélési esélyük, amelyek vagy valamelyik franchise-rendszerhez tartoznak, vagy maguk válnak franchise-gazdává.

A Roland ezért immáron 20 saját és nyolc tagú franchise-hálózatának bővítését tervezi. A cégvezető szerint a nemzetközi tendenciákat követve gondolkodnak azon, hogy az élőmunka-igényes termelést a nem EU-tagnak számító kelet-európai országok valamelyikében folytatják. A logisztikához, tervezéshez minőség-ellenőrzéshez kötődő tevékenységeket azonban továbbra is Magyarországon folytatják.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.