cégsorok
Fejlesztik a bajai kikötőt
A bajai székhelyű Agrosziget Kft. beruházásában ötszáz millió forintos költséggel, 40 százalékos állami támogatással épült fel a bajai közforgalmú terményberakó-kikötő. Az agrárlogisztikai beruházás részeként megépült egy ötezer tonna áru befogadására képes raktár is. A német gyártmányú új technológiai sor óránként 200-250 tonna áru berakására képes, naponta két, ezer-ezer tonnás, vagy egy, kétezer tonnás uszályt tud megrakni. Az Agrosziget Kft. 100 százalékosan magyar tulajdonban van, három cég - a szegedi Agromag Kft., a hőgyészi Agrokémiai Kft. és a szigetvári Sziget-Chem Agrokémiai Kft. - alapította. A bajai társaság reményei szerint a jelenlegi kedvező terméskilátások mellett az elmúlt évi nem egészen 400 millió forint körüli árbevételét az idén 500 millió forintra növeli. (MTI)
Adós maradt a fizetésekkel a Szeleste Kft.
Nem fizette ki hatvan dolgozójának munkabérét Körmenden a Szeleste 2001 Kft. A Batthyány-kastélyt üzemeltető társaság vezetője szerint átmeneti nehézségről van szó, májusban visszamenőleg kifizetik a dolgozókat. A Szeleste 2001 Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a kastély üzemeltetésére szóló szerződésük valóban lejárt, a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) pedig új pályázatot írt ki, amelyen ismét indulnak. A cég száz százalékban magyar tulajdonú, három éve kifejezetten a Batthyány-kastély hasznosítására 3 millió forintos törzstőkével alakult társaság. A Szeleste 2001 Kft. egy szállodát kíván kialakítani és működtetni a műemlék jellegű épületben. A projekt 5-6 milliárd forintba kerülne, amelyhez főként bankhitelből rendelkezésre áll az anyagi fedezet. (MTI)
Az OTIS szállít a torinói metrónak
A Gruppo Torinese Trasporti (GTT) 9 millió dolláros megrendelést adott az Otisnak felvonók és mozgólépcsők szállítására a 2006-os téli olimpiai játékoknak otthont adó Torino építés alatt álló új metróvonalának hat állomásához. A GTT által üzemeltetett új metróvonal vezető nélküli automatizált rendszerrel (Vehicule Automatique Leger, VAL) működik majd. Az Otis Elevator, az United Technologies Corporation százszázalékos leányvállalata a világ legnagyobb személyszállító épületgépészeti berendezéseket gyártó és karbantartó vállalata, beleértve felvonók, mozgólépcsők, szállítókabinok és mozgójárdák gyártását. (OTS)
Cáfol a Gas Natural
A spanyol Gas Natural szerdán cáfolta, hogy tárgyalásokat kezdett volna a Corporacion Eolica (Cesa) társaság megvásárlásáról, miután egy újsághír szerint 400 millió eurót ajánlott fel a szélerőmű-társaságért. A cég szóvivője szerint a Gas Natural pillanatnyilag nem tárgyal a Corporacion Eolicával annak esetleges megvételéről. Az Expansion gazdasági napilap szerint a Gas Natural 2008-ra elektromos kapacitásának 10 százalékát akarja szélenergiából előteremteni. (Reuters)
A Gillette-vezért szeretnék a Coca-Cola élére
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója január és március között 35 százalékkal, 1,1 milliárd dollárra növelte adózott eredményét a tavalyi első negyedévhez képest. Ugyanebben az időszakban a cégcsoport forgalma 13 százalékkal, 5,1 milliárd dollárra nőtt, amit a cégvezetés főként a bővülő italválasztéknak tulajdonít. Középkalóriás kólájukat, a C2-t - mint arról tegnapi számunkban beszámoltunk - nyáron dobja piacra, először a japán majd az amerikai piacokon. A Coca-Cola vezérigazgatói posztjáért ezalatt hatalmas harc dúl, ugyanis a jelenlegi elnök, Doug Daft év végén nyugdíjba vonul. Az évi csaknem hatmilliárd dolláros jövedelmet hozó vezetői székre leginkább a Gillette elnök-vezérigazgatója, James Kilts esélyes, őt támogatja a Coca-Cola igazgatótanácsa is. Az új elnöknek mindenesetre nem lesz könnyű dolga: 2003-ban is csökkenő forgalmat ért el a cégcsoport, valamint sokat ártott a cég hírnevének a Dasani ásványvíz körüli botrány. (TóG)