Alapvető választás előtt állunk, és sürgősen el kell döntenünk, miként alakítjuk életünket - jósolja Az alkotás gazdagít című könyvében John Howkins. Gyakorlatilag két lehetőség van: a kreativitás, vagy a sablon útja. A szerző az elsőt ajánlja; azt mutatja be szórakoztató, ám tanulságos módon, micsoda erők felszabadítására képes a kreativitás, és hogyan függ ezzel össze a gazdagság.
A szakemberek szerint a kreatív gazdaság a XXI. század uralkodó gazdasági formájává válik a szabadalmak, szerzői jogok és védjegyek rohamos terjedése révén. Már George Washington amerikai elnök úgy tartotta, hogy a tudás minden országban a közboldogság alapja, jóval korábban pedig Szókratész intett arra, hogy próbatételek nélkül nem érdemes élni. Charles Sherrington neurobiológus egy bűvös szövőszékhez hasonlította az emberi agyat, amely szüntelenül dolgozik.
Howkins a mai világban 15 kreatív kulcsszakmát számol öszsze. Ezek a következők: reklám, építészet, képzőművészet, iparművészet, formatervezés, divat, film, zene, előadó-művészet, könyv- és lapkiadás, kutatás-fejlesztés, szoftver, játékok (videojátékok nélkül), rádiózás és televíziózás, videojátékok.
A távlatokat jelzi, hogy a kreatív gazdaság, amelynek bevétele 2000-ben világszinten 2200 milliárd dollárt tett ki, évente ötszázalékkal növekszik, vagyis 2020-ra 6100 milliárd dollárra tehet szert. A szerzői jog ma már az Egyesült Államok első számú kiviteli cikke, megelőzi a gépkocsit, a számítógépet és a repülőgépet. Bár Michael Jordan kosárlabdázóként lett világhírű, személyes gazdasági értékét, amely már meghaladja Jordánia bruttó nemzeti össztermékét, főleg a szerzői jogdíjak és védjegyes termékek jelentik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.